شناسهٔ خبر: 66723036 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سخنگوی وزارت دفاع:

نیاز دفاعی در داخل اشباع شده و تمرکز وزارت دفاع در حوزه بازار صادرات است

سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: خوشبختانه نیاز دفاعی ما در داخل اشباع شده و تمرکز ما در حوزه بازار صادراتی و پاسخ به تقاضاهای بسیاری است که برای خرید از صنعت دفاعی کشور داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سردار طلایی نیک در همایش بصیرتی معاونین و روسای ادارات عقیدتی و سیاسی وزارت دفاع در تالار قرآن اظهار کرد: مجموعه وزارت دفاع با راهبری و تدابیر حکیمانه فرمانده معظم کل قوا در راستای ماموریت‌های خود در جهت جهش تولید محصولات دفاعی، صادرات و تامین نیازمندی‌های نیروهای مسلح قدم‌های بلندی برداشته است.

وی با بیان این‌که «فعالیت وزارت دفاع در بخش تحقیق،مرزشکنی دانش و حوزه علم و فناوری‌های نوین اقتدارآفرین بوده و هست» گفت: نیروهای مسلح اصل غافلگیری فناورانه علیه دشمن و در عین حال پیشگیری از هر نوع غافلگیری در حوزه آفند و پدافند را دنبال کرده و می‌کند.

وی تصریح کرد:هدفگذاری امسال بر این است که در حوزه محصولات دفاعی صادراتی نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش تولید داشته باشیم.

سخنگوی وزارت دفاع گفت: خوشبختانه نیاز دفاعی ما در داخل اشباع شده و تمرکز ما در حوزه بازار صادراتی و پاسخ به تقاضاهای بسیاری است که برای خرید صنعت دفاعی کشور داریم.

وی با بیان این‌که «در حال حاضر ۸ هزار شرکت با وزارت دفاع همکاری دارند»، گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری دوسوم تولید زیرسامانه؛ قطعات و مواد اولیه توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خصوصی و تعاونی‌ها انجام خواهد شد که سال گذشته ۶۱ درصد زنجیره تامین قطعات اولیه و زیرسامانه توسط این شرکت‌ها محقق شد.

وی تاکید کرد: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» علاوه بر فعالیت در این حوزه مانند همیشه بر روی جهش در بصیرت و ایمان و روحیه جهادی نیروهای مسلح نیز تمرکز ویژه داریم.

انتهای پیام

نظر شما