شناسهٔ خبر: 66722955 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

معرفی کتاب «اسباب نکوهش یهود در قرآن»

نویسنده کتاب «اسباب نکوهش یهود در قرآن» به آن دست از اعتقادات و رفتارهایی از یهود پرداخته که سبب شده خداوند در قرآن آنها را مورد نکوهش قرار دهد.

صاحب‌خبر -

کتاب «اسباب نکوهش یهود در قرآن و عبرت‌های آن» نوشته صادق محمدی و سیدعبدالرسول حسینی‌زاده کاری از نشر دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم است. این کتاب پس از رخداد حماسه‌ساز طوفان الأقصی و اتفاقاتی که به واسطه سبوعیت صهیونیست‌ها در غزه رخ می‌دهد، جزو آثار پر فروش این نشر شناخته شد.

کتاب «اسباب نکوهش یهود در قرآن و عبرت‌های آن» در دو فصلِ «اعتقادات» و «رفتارهای» یهود تنظیم شده است. عنوان فصل اول «نکوهش یهود در قرآن به سبب اعتقادات فاسد و عبرت‌ها و درس‌های آن» و فصل دوم «نکوهش یهود در قرآن به سبب رفتارهای نادرست و عبرت‌ها و درس‌های آن» است.

نویسندگان در فصل اول مبتنی بر آیات قرآن، به آن دست از اعتقاداتی پرداخته که سبب شده خداوند در قرآن آنان را مورد نکوهش قرار دهد. برخی از این اعتقادات فاسد شامل شتاب در کفر، شرک به خدا، گوساله‌پرستی، ادعای محبوب خدا بودن،‌ ادعای فقر خدا، بسته بودن دست خدا،‌ دشمنی با خداوند و ملائک و مؤمنان، تکذیب و کشتن انبیاء، استهزای انبیاء و ... است.

نویسندگان در فصل دوم، به رفتارهایی اشاره کرده‌اند که موجبات نکوهش یهودیان توسط خداوند را فراهم آورده است. برخی از عناوین این فصل عبارتند از سد راه حق کردن، بخل‌ورزی، تحریف تورات، پیمان‌شکنی، نفاق و دو رویی، ترک نهی از منکر از سوی احبار (دانشمندان یهود)، خیانت، کتمان حقایق، نافرمانی خدا، رباخواری، رشوه‌خواری.

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم قرآن، در میان همه ادیان آسمانی و پیامبران الهی گذشته، بیشترین شرح و تفصیل خود را به دین یهود و حضرت موسی علیه‌السلام اختصاص داده است؛ به طوری که آیات مرتبط با حضرت موسی و بنی اسرائیل در قرآن، قطعاً از چند صد آیه متجاوز است. قرآن درباره انحرافات اعتقادی یهود مطالبی را برای عبرت گرفتن مسلمانان از آنان بیان کرده است. با این که قران مجید اصل دین یهود را و اصل خداشناسی دین یهود را مورد تأیید قرار داده است، اما با این حال، اموری را که مربوط به انحرافات اعتقادی و رفتاری یهود است، به این قوم نسبت داده است و ایشان را به خاطر این اعمال نادرست، نکوهش و سرزنش کرده است.

این کتاب هم‌اکنون در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند ضمن مراجعه حضوری، با شماره تلفن 02537604070 جهت تهیه آن اقدام کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما