شناسهٔ خبر: 66722928 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رپورتاژ آگهی

پیش از خرید لپ تاپ استوک حتما این نکات را رعایت کنید

پیش از خرید لپ تاپ استوک نکاتی وجود دارد که در صورت توجه نکردن به این نکات شما یا از خرید خود رضایت نخواهید داشت و یا اینکه بعدا برای تعویض لپ تاپ مجبور خواهید شد هزینه گزاف و اضافه تری را پرداخت کنید، ما به شما کمک می کنیم که بهترین برند و انتخاب با ارزانترین قیمت را داشته باشید.

صاحب‌خبر -

قبل از هر خریدی بهتر است که با آگاهی کامل اقدام به خرید کنید حال آن محصول اگر استوک باشد که باید نکات اضافه تری را هم رعایت کنید، یعنی قبل از هر خریدی اول نیاز خود را مشخص کنید تا هدفتان از خرید معمول باشد سپس برندها را مقایسه کنید و با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید از میان بهترین برندها و مدل ها انتخاب کنید. خرید لپ تاپ استوک مستلزم رعایت یک سری نکات است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

لپ تاپ استوک چیست؟

قبل از هر چیز باید بدانید که لپ تاپ استوک چیست و چه فرقی با لپ تاپ نو دارد. لپ تاپ استوک به لپ تاپ‌هایی گفته می‌شود که قبلاً استفاده شده‌اند. این لپ تاپ‌ها ممکن است به دلایل اتمام خط تولید و یا مرجوعی و یا ویترینی و دلایل دیگر استوک شده باشند. از آنجایی که آن مدل لپ تاپ نو دیگر تولید نمی شود، قیمت آن هم مشخص نیست در نتیجه قیمت لپ تاپ استوک بر اساس میزان سلامت و گرید بندی مشخص کرد.

در نتیجه شما در هنگام خرید لپ تاپ استوک باید یک سری تست ها و آزمایشات روی آن انجام بدید تا از میزان سلامت آن مطلع شوید. با این اوصاف شما یک خرید جدید را تجریه خواهید کرد و به مانند محصول نو خرید نخواهید کرد مثلا خرید لپ تاپ استوک شامل مدت زمان و مهلت تست برای نحوه کارکرد و اطمینان از سلامت است.
قیمت لپ تاپ استوک را اگر با لپ تاپ نو مقایسه کنید متوجه این موضوع می شوید که ارزش خرید لپ تاپ استوک بسیار بالاتر است.

مزایای خرید لپ تاپ استوک

  • قیمت پایین‌تر: لپ تاپ‌های استوک به چشمگیری ارزان‌تر از لپ تاپ‌های نو هستند بطوری که با نصف قیمت لپ تاپ نو می توانید یک لپ تاپ استوک با کیفیت بخرید.
  • مشخصات قوی: شما با مبلغ یک لپ تاپ نو که کنار گذاشته اید می توانید صاحب یک لپ تاپ استوک بسیار قوی با گرافیک بالا و پردازنده و رم و هارد بالا شوید.
  • تنوع بیشتر: هر شخصی یک لپ تاپ خاص را برای نیاز خود می طلبد که در لپ تاپ استوک با طیف وسیعی از لپ تاپ ها روبرو خواهید شد و قدرت انتخاب بالایی خواهید داشت.

با این حال، نکاتی را نیز باید هنگام خرید لپ تاپ استوک در نظر داشته باشید: این نکات مستقیم بعدا روی رضایت شما تاثیر خواهد گذاشت.

بررسی برند و مدل

هرگز ار برنده های متفرقه استفاده خریداری نکنید بلکه از برندهای نام آشنا مانند dell، lenovo، hp، acer، سعی کنید که انتخاب مکنید. همچنین مدل های محبوب همیشه جواب پس داده اند و مورد رضایت کاربران قبلی بوده است.

از نسل بالا انتخاب کنید

همیشه نسل های قدیمی همانطور که از نام آن ها هم مشخص است به واسطه قدیمی بودن شاید زیاد برای کارهای امروزی مناسب نباشند، همچنین سرعت پایین آن ها و مشخصات پایین آن شاید در آینده شما را با هزینه ای اضافه تر برای تعویض لپ تاپ روبرو کند.

لپ تاپ نسل جدید

مدل‌های محبوب را انتخاب کنید

لازم است این نکته را بازگو کنم که قبل از اینکه به سراغ مدل های محبوب بروید همیشه این را به یاد داشته باشید که نیاز شما از برند محبوب بالاتر است. لپ تاپی که برای دوست شما که کارهای معمولی و تایپ و سرگرمی را انجام می هد و مدل محبوبی برای دوستتان است شاید برای شما که کارهای طراحی و فتوشاپ و یا بازی را انجام می دهید اصلا گزینه ای مناسبی نباشد.

بررسی ظاهر و سلامت فیزیکی

میزان سلامت بدنه بیرونی و ظاهر آن می تواند از سلامت داخلی لپ تاپ خبر دهد.
بهتر است که با چشمانی باز لپ تاپ را از لحاظ خراش، بریدگی، قوری، رنگ پریدگی و... بررسی کنید و سعی کنید از خریدن لپ تاپ هایی که صدمه جدی دیده اند خودداری کنید.

کیفیت لپ تاپ استوک

بررسی فنی و نرم افزاری

نرم افزارهای ضروری مانند درایورها، کارت گرافیک، هارد و مابقی اجزای لپ تاپ را بررسی و تست کنید. سعی کنید برای سرعت و دقت بیشتر برای تست از نرم افزارهای مربوطه هم کمک بگیرید. لپ تاپ باید با سیستم عامل سالم و بدون مشکل بوت شود، شما از مشکل ظاهری و خراش در بدنه می توانید کنار بیایید ولی اگر فنی لپ تاپ کوچکترین مشکلی داشته باشد کل فعالیت شما کند یا متوقف خواهد شد. در نتیجه بیشترین حساسیت و دقت را در بخش بررسی مشکلات فنی بکار بگیرید.

قیمت لپ تاپ استوک

این یک حقیقت است که لپ تاپ استوک بسیار ارزان است اما هر ارزانی اگر نامعقول باشد باید به آن شک کرد. با در نظر گرفتن فروشگاه های گران قیمت که محصولات را همیشه گران می فروشند اگر محصولی قیمت آن بیش از حد ارزان باشد باید به آن شک کرد و حتما مهلت تست و یا بررسی و تست های بیشتری را روی آن لپ تاپ انجام گیرد. مثلا اگر عرف یک لپ تاپ 15 میلیون است و 90 درصد فروشگاه ها این قیمت حال 1 میلیون ارزانتر یا گرانتر می فروشند اگر فروشگاهی آن را به قیمت 10 میلیون بفروش برساند مسلما باید به آن فروشگاه و کیفیت جنس آن شک کرد.

نظر شما