شناسهٔ خبر: 66722823 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

امضای تفاهم همکاری بین مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و سازمان امور دانشجویان

تفاهم نامه همکاری بین مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و سازمان امور دانشجویان با حضور آیت الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان امضاء شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تفاهم همکاری بین مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و سازمان امور دانشجویان با حضور آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و دکتر هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان امضاء شد.

این تفاهم‌نامه به منظور تقویت همکاری بین سازمان امور دانشجویان و مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و با هدف دست یابی به اهداف مشترک نسبت به دانشجویان بین‌المللی و نخبگان جهان اسلام، خصوصا معرفی ظرفیت‌های دانشگاه‌های کشور در سطح بین‌المللی، جذب حداکثری دانشجوی بین‌المللی و حمایت فکری و علمی از آنان با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر، در ۶ ماده تنظیم، امضاء و میان طرفین منعقد شد.


دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) طی سخنانی در این نشست بحث نظام علمی کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: در برنامه گام دوم هفتم پیشرفت علم در صدر قرار دارد. پیشرفت علم قدرت برای کشور به ارمغان می‌آورد و این علم باید گسترش پیدا کند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه نقش حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبری نظام در مدیریت علمی یک نقش برجسته است، گفت: به لحاظ علمی، رتبه ایران در ابتدای انقلاب ۵۷ بود و امروز ۱۵ است و در برخی از رشته‌ها هم تک رقمی هستیم که باید رشد پیدا کند.

وی بر ضرورت اهتمام بیشتر در بخش‌های دانشگاهی تاکید کرد و افزود: حفظ و ارتقای ظرفیت‌های نخبگانی در داخل کشور از ضرورت‌های وزارت علوم است. برخی افراد در بحث معادل سازی مدارک با بی مهری‌هایی مواجه شده اند که لازم است تدبیر جدی نسبت به این حوزه انجام پذیرد و برای کسانی که با عشق و ارادت وارد نظام می‌شوند و می‌خواهند خدمت کنند تسهیلاتی فراهم شود.


دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه انتقال علم از بخش‌هایی است که لازم است به آن توجه داشته باشیم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی باید جایگاه مرکز ثقل علم در دنیا را به دست آورد و به عنوان ام القرای جهان اسلام و جهان استضعاف باید این مرکز ثقل را تغییر دهیم.

آیت الله رمضانی اظهار داشت: مجمع جهانی جهانی اهل‌بیت (ع) بستر مناسبی در عرصه بین‌الملل است. برخی از کشور‌ها مانند ونزوئلا متقاضی انتقال علم و تجربیات علمی ایران به کشور‌های خود هستند. در آمریکای لاتین با یک ادبیات الهیات آزادی‌بخش مواجه هستیم. این مساله در بدنه، نخبگان و دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم وجود دارد و این یک فرصت طلایی است. حکومت‌ها در کشور‌های این منطقه متفاوت است و برخی به جریان صهیونیسم وابستگی دارند، اما خیلی از جوانان آن‌ها دوست دارند به ایران بیایند و درس بخوانند. اگر این فضا فراهم شود، حاکمیت علمی آینده با ام‌القرای جهان اسلام خواهد بود. مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با دیپلماسی عمومی و ارتباطاتی که با اقشار مختلف دارد می‌تواند این فرصت را فراهم کند.

وی ابراز امیدواری کرد که این فرصت و اتفاق مبارک یک تکمیل ظرفیتی را در آینده ایجاد کند تا در آینده شاهد رشد علمی جریان مقاومت در دنیا باشیم.

گفتنی است در این مراسم دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر جعفر رازقی سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج، دکتر محمدجواد سلمانپور مشاور سازمان امور دانشجویان در حوزه بین‌الملل، مهندس شریفی، مدیرکل حوزه ریاست، دکتر شریعتمدار، مشاور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و مدیرکل کشور‌های عربی آفریقایی عربی مجمع و حجت الاسلام والمسلمین معینیان معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، نیز حضور داشتند.

نظر شما