شناسهٔ خبر: 66722633 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نمایشگاه کتاب؛

کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» به چاپ ۱۸۵ رسید

مدیر اجرایی انتشارات خط مقدم گفت: کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» برای نمایشگاه به شمارگان صد و هشتاد و پنجم رسید و پرفروش‌ترین کتاب انتشارات شد.

صاحب‌خبر -

کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» به چاپ ۱۸۵ رسید
علیرضا رستمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره کتاب‌های پرفروش انتشارات خط مقدم گفت: چهار کتاب درباره حاج قاسم در بین پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات قرار دارند؛ کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» خاطراتی از سردار سلیمانی به روایت حجت الاسلام والمسلمین شیرازی از دوستان چهل ساله این سردار است که در نمایشگاه کتاب به شمارگان ۱۸۵ رسید. علت پرتیراژ شدن آن هم خاطره‌ای است که رهبر انقلاب از سردار سلیمانی نقل کرده اند.

وی به خاطره بغض آلود رهبر انقلاب از سردار سلیمانی دو سال قبل در سالگرد شهادت او در جمع خانواده اش اشاره کرد و افزود: سردار سلیمانی برای عمل جراحی نوه شهیدی در بیمارستان حاضر می‌شود و تا پایان جراحی در بیمارستان می‌ماند و می‌گوید؛ که پدربزرگ این بچه در دفاع مقدس شهید شده و او بجای پدربزرگش در بیمارستان مانده است. به همین علت این کتاب مورد توجه قرار گرفت.

مدیر اجرایی انتشارات خط مقدم گفت: کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» با ۱۲۴ هزار نسخه تولید شد. رهبر انقلاب در یک سخنرانی عنوان کردند که حاج قاسم شهید یک مکتب بود و آقای شیرازی این کتاب را درباره شهید سلیمانی منتشر کرد.

رستمی افزود: این کتاب با اهمیت به موضوعاتی مثل ولایت مداری نوشته شد و یکی از مهمترین کتاب‌هایی بود که به فاصله یک سال بعد از شهادت حاج قاسم به چاپ رسید.

وی گفت: کتاب «نامزد گلوله ها» به قلم مرتضی سرهنگی در کمتر از یک سال در نمایشگاه کتاب به چاپ چهلم رسید و کتاب «سیمای سلیمانی» کتاب دیگری از حاج قاسم است که خاطراتی از او را به صورت کوتاه بیان کرده است و در نمایشگاه کتاب به چاپ سی و هفتم رسید.

مدیر اجرایی انتشارات خط مقدم در خصوص حضور انتشارات خط مقدم در سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: در این نمایشگاه با ۷۰ عنوان کتاب حاضر شدیم که حدود ۱۵ عنوان از آنها مربوط به کتاب‌های جدیدی بود که از نمایشگاه پارسال تا امسال تولید شده است.

رستمی گفت: ۱۳ عنوان کتاب انتشارات خط مقدم به طور اختصاصی برای سردار سلیمانی به صورت شعر، مجموعه مقالات، زندگی نامه و خاطراتی منتشر شده که در موضوعات مختلف به روایت شهید سلیمانی و یا درباره او است.

وی افزود: یکی از کتاب‌های مطرح انتشارات ما کتاب «داغ دلبرها» است که برنده جایزه جلال هم شده و سفرنامه مراسم تشییع پیکر حاج قاسم است. نویسنده در این کتاب از خوزستان با پیکر حاج قاسم در شهر‌های مختلف همراه می‌شود و به کرمان می‌رسد و این ماجرا را روایت می‌کند. این کتاب در بخش مستندنگاری جایزه جلال برنده شد.

مدیر اجرایی انتشارات خط مقدم با بیان اینکه از ابتدای شکل گیری این انتشارات سردار سلیمانی نظر ویژه‌ای به آن داشت، گفت: سردار سلیمانی دو کتاب را به انتشارات سفارش داد و اسم کتاب را هم خود انتخاب کرد و پیگیر تولید آن بود. برای کتاب «پاییز ۵۰ سالگی» سردار به ما قول داد که در مراسم رونمایی کتاب حاضر شود؛ اما متاسفانه کتاب بعد از شهادت وی منتشر شد.

رستمی افزود: برای کتاب «دردانه کرمان» هم خود سردار نویسنده و اسم کتاب را انتخاب کرد و پیگیر تولید آن بود تا به نتیجه برسد. این کتاب خاطرات شهید بادپا از دوستان حاج قاسم است.

نظر شما