شناسهٔ خبر: 66721991 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نیمکت: راهی نوین برای انتخاب استاد زبان مناسب شما

با اساتید زبان نیمکت به‌صورت آنلاین و خصوصی یادگیری زبان دوم را شروع کنید و طی مدت کوتاهی به آن مسلط شوید. این روزها افراد زیادی هستند که علاوه بر زبان مادری به یک زبان خارجی دیگر نیز تسلط دارند. تسلط بر زبان دوم تاثیر زیادی در پیشرفت و موفقیت زندگی شخصی، شغلی و فردی دارد که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

صاحب‌خبر -

16 دلیل قانع‌کننده برای یادگیری زبان دوم

شاید تصور کنید یادگیری زبان دوم به‌عنوان یک مهارت می‌تواند به فرد در بخش‌هایی محدودی از زندگی او کمک کند اما باید گفت تاثیر یادگیری یک زبان دوم بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. در ادامه با از مهم‌ترین مزایا آن آشنا خواهیم شد.

1- پیشرفت شغلی 

تاثیر زبان بر پیشرفت شغلی را باید در بخش‌های مختلفی بررسی کرد.

2- استخدام‌های شغلی

یکی از اهداف اصلی هرکسی در زندگی پیدا کردن شغل موردنظر و کسب درآمد است. یکی از راه‌های جلب نظر کارفرما تسلط به یک زبان زنده دنیا است که درنتیجه آن شانس شما برای کسب آن شغل افزایش پیدا می‌کند و استخدام شما با حقوق بیشتری صورت می‌گیرد. 

3- دریافت پروژه‌های خارجی 

از آنجایی‌که بسیاری افراد به دنبال درآمد دلاری یا یورویی هستند، گرفتن پروژه از کارفرمایان خارجی نیازمند دانستن زبان ویژه آن کشور است تا بتوانید با کارفرما ارتباط برقرار کنید و وارد بازار کار جهانی شوید.

4- تدریس زبان

علاوه ‌بر موارد بالا در صورت نیاز می‌توانید تدریس زبان را به‌عنوان یک کار جانبی شروع کنید. این شغل مخصوصاً برای افرادی که به هر دلیلی امکان کار تمام‌وقت ندارند بسیار مناسب است. 

5- ترجمه مدارک و متون

همواره افراد و شرکت‌هایی هستند که به کسی نیاز دارند تا متون و مدارکشان را به یک زبان دیگر ترجمه کند. بنابراین می‌توانید از طریق ترجمه نیز درآمد کسب کنید. حتی اگر تمایل به ترجمه کتاب داشته باشید و برای این کار تخصص لازم را داشته باشید( چراکه ترجمه کتاب با مدارک بسیار متفاوت است) می‌توانید با انتشارات مختلف نیز کار کنید.

6- ارتباطات جهانی

این روزها فضای مجازی مردم دنیا را بیش از هرزمانی به یکدیگر نزدیک کرده است اما راه شروع گفتگو داشتن یک زبان مشترک است. با یادگیری یک زبان دوم می‌‌توانید با مردم برخی از کشورها ارتباط برقرار کنید و دوست پیدا کنید. این موضوع یکی از روش‌های تقویت مکالمه زبان نیز محسوب می‌شود.

7- امکان تحصیل در دانشگاه‌های معتبر دنیا

یکی از مزایا یادگیری زبان دوم مخصوصاً انگلیسی این است که می‌توانید راحت‌تر و بهتر به تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و تراز اول دنیا تصمیم‌گیری کنید.

8- دسترسی به بسیاری از منابع و مقالات معتبر دنیا

با یادگیری زبان می‌توانید به دنیایی از مقالات علمی مختلف که به زبان‌های خارجی نوشته شده است، دسترسی داشته باشید و از آن بهره‌مند شوید. 

9- سفر به کشورهای مختلف 

با دانستن یک زبان دوم مانند انگلیسی که بسیاری از مردم دنیا به آن مسلط هستند، سفر به کشورهای دنیا برای شما راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌شود. 

10- تقویت ساختار مغز 

زمانی که مغز شما شروع به یادگیری یک زبان دیگر می‌کند مغز برای تجزیه، تحلیل و پردازش ساختارهای زبانی مختلف آماده می‌شود. این کار باعث می‌شود توانایی مغز برای یادگیری بیشتر و بیشتر شود و حتی قوای حل مسئله نیز تقویت شود و باهوش‌تر شوید.

11- تقویت حافظه

با یادگرفتن یک زبان جدید حافظۀ شما نیز تقویت می‌شود. با یادگیری زبان‌های جدید می‌توانید از بروز آلزایمر و زوال عقل در سنین بالا پیشگیری کنید. 

12- افزایش خلاقیت

ازآنجایی‌که مغز در جریان یادگیری زبان دوم پردازش بیشتری دارد، خلاقیت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

13- افزایش اعتمادبه‌نفس 

زمانی‌که شما هر مهارت جدیدی ازجمله یک توانایی صحبت به یک زبان جدید را یاد می‌گیرید اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنید و به خودتان باورمندتر می‌شوید. 

14- بهبود توانایی انجام چند کار با هم

ازآنجایی‌که با یادگیری زبان حجم پردازش مغز زیاد می‌شود و اطلاعات بین زبان‌های مختلف تحلیل می‌شود مغز کم‌کم می‌تواند توانایی انجام چند کار هم‌زمان را پیدا کند. 

15- کمک به یادگیری به سایر زبان‌ها

زمانی که شما یک زبان دوم را یاد می‌گیرید راه برای یادگیری زبان سوم و چهارم باز می‌شود و راحت‌تر می‌توانید یادگیری سایر زبان‌ها را شروع کنید چرا که مغز شما تکنیک‌های یادگیری هر زبان را به‌صورت راحت‌تری شناسایی و تجزیه می‌کند. 

16- افزایش درک و بینش از جهان

زمانی که با استفاده از زبان‌های دیگر اطلاعات بیشتری در مورد سایر کشورها و فرهنگ و اجتماعشان پیدا کنید، دنیای بزرگ‌تر اطراف را بیشتر می‌شناسید و درک و بینش شما از هستی و جهان افزایش پیدا می‌کند.

نیمکت: راهی نوین برای انتخاب استاد زبان مناسب شما

چطور یادگیری یک زبان جدید را شروع کنیم؟

برای یادگیری یک زبان جدید می‌توانید از روش‌های آموزش زبان با معلم یا به‌صورت خودآموز استفاده کنید. برخی افراد با روش اول و برخی افراد با روش دوم راحت‌ترند. دسته اول می‌توانند در انواع کلاس‌های خصوصی، گروهی و آنلاین شرکت کنند و دسته دوم می‌توانند از منابع بی‌پایانی که این روزها برای آموزش خودآموز زبان وجود دارد استفاده کنند.  با این‌حال چه به کلاس می‌روید چه خودخوان یادگیری را شروع می‌کنید از تاثیر فیلم و سریال، موسیقی و پادکست و استفاده از تکنولوژی در یادگیری زبان دوم غافل نشوید.

وبسایت نیمکت

پلتفرم رایگان و آنلاین نیمکت یک وب‌سایت آموزش زبان‌‌های خارجی است. در این پلتفرم انواع زبان‌های زنده دنیا مانند انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، کره‌ای، ترکی، ژاپنی، آلمانی، اسپانیایی و... تدریس می‌شود. در نیمکت صدها معلم زبان آقا و خانم با تخصص و تجارت کافی در زمینه آموزش زبان هستند که به‌صورت کاملاً آنلاین و خصوصی آماده برگزاری کلاس هستند. 

از مزایا استفاده از پلتفرم نیمکت این است که اگر تمایل به یادگیری زبانی دارید و در محل سکونت شما تدریس نمی‌شود می‌توانید از طریق این پلتفرم به استادان مجرب زیادی در هر جای کشور دسترسی داشته باشید. همچنین نیمکت قبل از شروع کلاس شما، یک جلسه آزمایشی رایگان در نظر گرفته است تا بتوانید برای ادامه کلاس و انتخاب استاد، ارزیابی کافی را داشته باشید.

همچنین اگر معلم زبان هستید و به یک زبان زنده دنیا تسلط دارید جای شما در نیمکت (nimkat.org) در جمع صدها معلم برتر این وبسایت خالی است.

 

پایان رپرتاژ آگهی

برچسب‌ها:

نظر شما