شناسهٔ خبر: 66721572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه اندازی چهار سایت موزه در کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : راه اندازی چهار سایت موزه در معبد آناهیتا، شهر تاریخی دینور، مجموعه آثار ساسانی قصرشیرین و قباق تپه کوزران در دستور کار قرار گرفته است .

صاحب‌خبر -

راه اندازی چهار سایت موزه در کرمانشاه
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، داریوش فرمانی افزود: محوطه معبد آناهیتا قابلیت زیادی برای تبدیل شدن به سایت موزه دارد، به این منظور اعتبار لازم برای ادامه کاوش‌های باستان شناسی در آن اختصاص یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان یکی دیگر از ظرفیت‌های استان برای راه اندازی سایت موزه را شهر تاریخی دینور عنوان کرد و گفت: هرچند بخشی از شهر تاریخی دینور به واسطه احداث شهر کنونی آن تخریب شده، اما با انجام کاوش‌های باستان شناسی می‌توانیم یک سایت موزه درآن داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در قصرشیرین نیز ظرفیت‌های خوبی برای راه اندازی سایت موزه وجود دارد، عنوان کرد: مجموعه آثار تاریخی ساسانی در داخل شهر قصرشیرین همچون عمارت خسرو، چارقاپی، بان‌قلعه و کانال ساسانی نیز این ظرفیت را دارند که به یک سایت موزه تبدیل شوند.
وی قباق تپه را دیگر ظرفیت استان برای راه اندازی سایت موزه خواند و گفت: طبق کاوش‌هایی که طی سال‌های اخیر در محوطه باستانی قباق تپه صورت گرفته، ردپای اقوام آشوری و سنگ یادمان شاه آشور در این محوطه کشف شده و همین موضوع اهمیت باستانی آن را دوچندان کرده و باستان شناسان زیادی از سراسر دنیا علاقمند به بازدید از این محوطه هستند، لذا بنا داریم که آن را به یک سایت موزه روستایی تبدیل کنیم.
به گفته این مسئول، طی سال گذشته ۵۰ پروژه مرمتی در میراث فرهنگی استان اجرا شده که بخشی از این پروژه‌ها روی آثار تاریخی واقع شده در بافت تاریخی شهر کرمانشاه همچون گذر جلوخان، سرای همدانی ها، مسجدجامع و ... بوده است.




نظر شما