شناسهٔ خبر: 66721355 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راه اندازی مدرسه آزادکاری در جهاد دانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ برای ترویج زیست بوم

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش معاونت آموزش جهاددانشگاهی از راه‌اندازی مدرسه آزادکاری برای ترویج زیست بوم خبر داد.

صاحب‌خبر -

سهیل دادخواه، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش معاونت آموزش جهاددانشگاهی گفت: باتوجه به شعار سال که تولید با مشارکت مردم است، فرهنگ آزادکاری در کشور توسعه پیدا خواهد کرد. برای ترویج این فرهنگ سه قشر، جویای کار، مدیران و کارآفرینان و قشر سوم سیاستگذاران و مسئولین هستند.

دادخواه بیان کرد: آیین‌نامه حمایت از آزادکاران (فری‌لنسرهای) فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور مصوب شده، اما باید تلاش کنیم تا این آیین نامه اجرایی شود. در راستای آزادکاری و برای ترویج زیست بوم آزادکاری مدرسه آزادکاری در جهاددانشگاهی راه اندازی کرده‌ایم و می‌خواهیم این مدرسه فاصله بین افراد موجود در این زیست بوم را تکمیل کند.

دادخواه افزود: جوانان زیادی در مناطق محروم داریم که اگر این زیست‌بوم توسعه پیدا کند آنها به راحتی می‌توانند درآمدزایی و کسب و کار خوبی داشته و نیاز به مهاجرت به شهر‌های بزرگ نداشته باشند. ظرفیت عظیم معلولین را هم در کشور داریم که با فعال کردن این زیست‌بوم می‌توان از توانمندی‌ها و ظرفیت این افراد به خوبی استفاده کرد.

در این مراسم از پوستر اولین همایش آزادکاری با رویکرد اقتصاد دیجیتال رونمایی شد.

نظر شما