شناسهٔ خبر: 66720963 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

احضار مسئولان شرکت ذغال‌سنگ کرمان به دستگاه قضایی

رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان درپی فوت دو کارگر در معادن ذغال‌سنگ کوهبنان، از احضار مسئولان شرکت ذغال‌سنگ کرمان به دستگاه قضایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

احضار مسئولان شرکت ذغال‌سنگ استان کرمان به دستگاه قضایی درپی حوادث اخیر در معادن ذغال سنگ کوهبنان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ علی محبوب‌پور رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان گفت: بدون هیچ‌گونه اغماضی با مقصران حادثه معادن اصلی و هشونی کوهبنان برخورد قانونی می‌شود و مدیران شرکت ذغال‌سنگ و مسئولان واحد ایمنی و امداد این معادن به دادگستری احضار شده‌اند.
وی درباره ریزش تونل در معدن اصلی ذغال‌سنگ، در دو روز گذشته که منجر به جان باختن یکی از کارگران این معدن شد گفت: هنوز ۱۰ روز از حادثه تلخ در معدن ذغال‌سنگ هشونی که منجر به فوت یک گارگر شده بود نگذشته است که دوباره حادثه‌ای دیگر، منجر به جان باختن یکی دیگر از کارگران در معدن اصلی شدو بلافاصله مدیران و مسئول واحد ایمنی و امداد معادن به دادگستری احضار شدند.
محبوب پور افزود: پرونده‌ای در دادگستری شهرستان کوهبنان تشکیل شده است، علل حادثه درحال بررسی است و قاضی پرونده به صورت ویژه تحقیقات مقدماتی را آغاز کرده است.

وی گفت: درصورت قصور و کوتاهی با مقصران احتمالی حوادث، بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد قضایی خواهد شد.
رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان گفت: نظر به اینکه این دومین حادثه‌ای است که در ۱۰ روز گذشته در معادن شهرستان کوهبنان، اتفاق افتاده، ضروری است سازمان صمت و سایر مراجع مربوط، موضوع ایمنی و امداد در معادن را به‌صورت ویژه و بدون هرگونه نقصی، پیگیری کنند.

نظر شما