شناسهٔ خبر: 66720722 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

جشنواره شیخ بهایی به حفظ جوشش خلق فناوری در کشور کمک کرده است

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، گفت: ورود جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی به این حوزه باعث شده کسب و کارهای فناورانه اولویت داشته باشند، مورد حمایت قرار بگیرند و دیده شوند. همین امر با تاثیر مثبت در عرصه فناوری، کمک می‌کند این جوشش خلق فناوری ادامه یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، سجاد محمدعلی‌نژاد با اشاره به نقش مهم جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی در جوشش پیوسته خلق فناوری اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های جدی در هر کشور خلق مداوم فناوری و تداوم فرایند جوشش فناوری است. به همین دلیل توجه به شرکت‌های نوپا و کسب و کارهای اولیه به شدت لازم و در این حوزه موثر است.

وی افزود: شاید ما در حوزه فناوری مسائل مختلفی داشته باشیم اما تحقق همه این‌ها به تداوم این حوزه بستگی دارد. ورود جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی به این حوزه باعث شده کسب و کارهای فناورانه اولویت داشته باشند، مورد حمایت قرار بگیرند و دیده شوند. همین امر با تاثیر مثبت در عرصه فناوری، کمک می‌کند این جوشش خلق فناوری ادامه یابد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: مسیری که جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی شروع کرده تا به امروز توانسته نقش خود را در این حوزه ایفا کند و امیدواریم در آینده نیز بیش از پیش به این عرصه کمک کند.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به لزوم توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان به ویژه از طریق صادرات اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما توسعه صادرات محصولات فناورانه کشور است. بر همین اساس در تلاشیم تا از ابزارهای مختلف اعم از تسهیل فرآیند دریافت کارت بازرگانی برای تسهیل صادرات این محصولات استفاده کنیم. تقویت رایزنی‌های بین‌المللی هم در برنامه ما قرار دارد. به زودی هم نشست مشترکی با مدیران این شرکت‌ها خواهیم داشت و همه تلاشمان این است که بازار این شرکت‌ها را بیش از پیش گسترش دهیم.

گفتنی است؛ هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.

 

نظر شما