شناسهٔ خبر: 66720711 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کسب سهمیه المپیک پاریس توسط ورزشکاران زنجانی

معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: سه بانوی ورزشکار زنجانی سهمیه حضور در المپیک و پارا المپیک پاریس را کسب کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

کسب سهمیه المپیک پاریس توسط ورزشکاران زنجانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، واسعی گفت: مهسا جاور و زینب نوروزی ۲ ورزشکار زنجانی اوایل اردیبهشت امسال با حضور در مسابقات انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه تاریخ سازی کردند.

وی افزود: در این رقابت‌ها این ۲ بانوی قایقران استان در روئینگ ۲ نفره سبک وزن در رقابت با حریفانی از تایلند، ویتنام، ژاپن، ازبکستان و اندونزی موفق ظاهر شدند و به عنوان قایق دوم از خط عبور کردند.

معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان، گفت: این ۲ ورزشکار با کسب نشان نقره در قایق ۲ نفره برای اولین بار در تاریخ ورزش استان، جواز حضور در المپیک پاریس را کسب کردند.

واسعی بابیان اینکه رقیه شجاعی دیگر ورزشکار زنجانی در رشته تیراندازی با تفنگ جواز حضور در رقابت‌های پارا المپیک پاریس را کسب کرد، ادامه داد: این ورزشکار سال گذشته با حضور در رقابت‌های آسیایی هانگژوی چین موفق به کسب سهمیه شده بود.

وی ادامه داد: الناز رکابی و محیا دارابیان ۲ بانوی سنگنورد زنجانی نیز خود را برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس آماده می‌کنند که امیدواریم شاهد درخشش آنها در این رقابت‌ها باشیم.

معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه هم اکنون رشد و توسعه ورزش بانوان استان بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: مشارکت در ورزش می‌تواند به زنان برای گسترش مهارت‌های فیزیکی و ارتقای توانایی جسمی و قدرتی کمک کند و اعتماد به نفس آنها را افزایش دهد.

نظر شما