شناسهٔ خبر: 66719789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

خسارت ۲ هزار و۸۷۰ میلیارد ریالی تگرگ و سیل به بخش کشاورزی نیشابور

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان نیشابور گفت: وقوع سیل و بویژه تگرگ در چهارشنبه گذشته ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی و تاسیسات آبیاری این شهرستان خسارت وارد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از مشهد، احمد بوژمهرانی اظهار کرد: بیشتر این خسارت‌ها ناشی از سیل و بقیه مربوط به تخریب ۹ رشته قنات و آب بردگی سه کیلومتر شبکه آبرسانی بوده است.

وی گفت: در جریان تگرگ اخیر ۳۵۵ هکتار از اراضی دیم، هزار و ۵۷۵ هکتار از اراضی کشت آبی و ۶۸۰ هکتار از باغات شهرستان در بخش مرکزی نیشابور آسیب دیده‌اند.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان نیشابور بیان کرد: بر اثر بارش های هفته گذشته منازل زیادی در شهر نیشابور دچار آبگرفتگی شد که از این میان ۱۰ واحد مسکونی به شدت آسیب دیده و نیازمند بازسازی هستند.

وی همچنین افزود: بارش های دیروز موجب بروز سیل در بخش سرولایت نیشابور شد که راه‌های روستایی این بخش از جمله در روستاهای «عشق آباد، چکنه اولیا و ساقی بیک» را به شدت تحت تاثیر قرار داد و خساراتی به تاسیسات راه روستایی منطقه وارد کرد.

بوژمهرانی تصریح کرد: در حال حاضر همه راه‌های بین شهری و روستایی شهرستان بازگشایی شده و یا با ایجاد مسیرهای دسترسی تردد هرچند به سختی اما در این مسیرها برقرار شده است.

انتهای پیام/

نظر شما