شناسهٔ خبر: 66719351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۲ و نیم هکتار از مزارع سرپل‌ذهاب در آتش سوخت

۲ و نیم هکتار از مزارع گندم آبی شهرستان سرپل‌ذهاب در غرب استان کرمانشاه در آتش سوخت.

صاحب‌خبر -

۲ و نیم هکتار از مزارع سرپل‌ذهاب در آتش سوخت
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، فرماندار سرپل‌ذهاب  گفت: این آتش‌سوزی بعد از ظهر روز گذشته در مزارع گندم آبی روستای پس پس (علی آباد) از توابع بخش مرکزی رخ داد که در نتیجه آن ۲ و نیم هکتار از مزارع گندم آبی این شهرستان در آتش سوخت و طبق برآورد کارشناسان خسارت ۲ میلیارد ریالی به این مزارع وارد شده است.
صدرالله بابلی افزود: بلافاصله با وقوع آتش سوزی، گروه های مردمی و دستگاه‌های خدماتی و اهالی روستا به منظور اطفای حریق وارد عمل شده و پس از تلاش چندین ساعته با مهار آتش از سرایت آن به سایر مزارع و مراتع جلوگیری شد.
وی اظهار کرد: پس از اطلاع از وقوع آتش سوزی به همراه اعضای مدیریت بحران به محل حادثه مراجعه و به صورت میدانی نظارت بر مهار آتش را پیگیری شد.
فرماندار سرپل ذهاب ادامه داد: بیشتر آتش سوزی در مراتع و مزارع شهرستان به دلیل سهل انگاری و خطای انسانی رخ می دهد که به همین منظور آموزش‌های لازم به کشاورزان و روستاییان سرپل ذهابی در رابطه با مهار آتش و آتش نزدن مراتع و پسماندهای کشاورزی ارائه شده، از این رو از کشاورزان انتظار می رود پس از برداشت محصول از آتش زدن پسماند مزارع جلوگیری کنند چرا که همین عامل باعث سرایت آتش به سایر مراتع می‌شود.
بابلی، همچنین از خریداری و تحویل ۲۰ دستگاه دمنده هوا برای مهار آتش سوزی در سه بخش قلعه شاهین، دشت ذهاب و مرکزی با اعتباری بیش از چهار میلیارد ریال خبر داد.
به گفته او، امسال ۳۸ هزار هکتار از مزارع سرپل ذهاب به کشت گندم و جو اختصاص یافته و پیش بینی شده ۱۳۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.


نظر شما