شناسهٔ خبر: 66719294 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

دانستنی‌های حقوقی|

مراحل و شرایط دریافت گواهی وکالت تخصصی

هدف اداره وکالت تخصصی، توانمندسازی وکلا و کارآموزان در یک یا چند رشته خاص حقوقی است، درحال حاضر مرجع صدور گواهی وکالت تخصصی است. 

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- اداره وکالت تخصصی در مرکز وکلای دادگستری چند ماهی است شروع به فعالیت کرده است. این اداره که هدف آن توانمند سازی وکلا و کارآموزان در یک یا چند رشته خاص حقوقی میباشد، درحال حاضر مرجع صدور گواهی وکالت تخصصی است. 

میثم اکبری مدیر اجرایی اداره وکالت تخصصی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، در گفتگو با میزان به تشریح مزایا و مراحل دریافت گواهی وکالت تخصصی پرداخت. 

وی در گفتگو با میزان بیان داشت، با توجه به قانون تسهیل و ورودی زیاد وکلا، نیاز به تخصصی شدن وکالت بسیار زیاد احساس میشد. راز موفق شدن در حوزه وکالت، معیار و مولفه اصلی آن، تخصصی کار کردن در یک زمینه خاص میباشد.

اداره وکالت تخصصی این نیاز را بررسی کرده و با تشکیل کلاس‌ها و آموزش‌های لازم آن را گسترش داده و به ارتقاء سطح علمی وکلا و احقاق حق مردم مبادرت نموده است.

ایشان در بیان مزیت های قانونی این گواهی افزود، می توان به حق الوکاله بیشتری که افراد دارای پروانه وکالت تخصصی در مقایسه با سایر وکلا برای پرونده یکسان با توجه به تخصصی بودن موضوع میتوانند دریافت کنند اشاره نمود.

بغیر از مورد فوق در سامانه عدل ایران و همچنین سایت مرکز وکلا در بخشی مجزا این پروانه نمایش داده میشود که منجر به مراجعه بیشتر آحاد مردم به سمت همکاری با وکیل تخصصی می‌گردد.

مراحل ثبت نام

میثم اکبری مدیر اجرایی اداره وکالت تخصصی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بیان داشت، برای اعضای مرکز وکلا قوه قضائیه و کانون وکلا هر دو ثبت نام از طریق سایت مرکز وکلا صورت می‌گیرد. اعضای مرکز وکلا از پورتال خود قسمت وکالت تخصصی اقدام مینمایند، اما اعضای کانون در سایت مرکز، مشخصات خود را بارگزاری میکنند و پس از تکمیل تعدادی فرم و شناسایی این افراد از طرف سایت مرکز، لینک ثبت نام آن‌ها فعال خواهد شد.

هزینه ثبت نام ۲۰ میلیون تومان است که می‌توان به صورت اقساط در ۴ قسط ۵ میلیون تومانی پرداخت شود و پس از پرداخت قسط اول ثبت نام نهایی میشود و پس از شرکت در کلاس‌ها و تسویه نهایی گواهی صادر می‌گردد.

انتهای پیام/ 

نظر شما