شناسهٔ خبر: 66719285 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت:

۳۴ روستای چابهار بیمه حوادث طبیعی می شود

برای بیمه کردن ۳۴ روستا با صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان کشور تفاهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین،حمیرا ریگی روز شنبه در دیدار با رئیس هیأت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان کشور که با هدف ارزیابی خسارات وارده سیل اخیر در شهرستان‌های جنوب استان برگزار شد، گفت: منطقه آزاد چابهار نیز برای مجموعه روستا‌ها و محدوده اراضی منطقه آزاد این آمادگی را دارد که با صندوق وارد تفاهم شده و ساز و کار ویژه‌ای را بر رفع نگرانی‌ها و تجارب تلخ گذشته، تعریف کنیم تا بتوان خدمات بهتر و مطلوب‌تری را به مردم ارائه داد.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این آمادگی را داریم برای مجموعه ۳۴ روستا و محدوده ۸۲ هزار هکتار اراضی و شهر چابهار، هم در حوزه بیمه پایه و هم بیمه تکمیلی اقدامات لازم شود.

وی با اشاره به ساختارمند بودن صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان افزود: مردم با توجه به خسارات متحمل شده ناشی از سیل‌های قبل و تجارب تلخ گذشته، همفکری و همکاری لازم را با صندوق خواهند داشت تا تجربیات گذشته دیگر تکرار نشود.
رئیس هیأت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان نیز گفت: صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان براساس قانون از سه رکن تشکیل شده و از سال ۱۳۹۹ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.
مهدی اسماعیلی گفت: حداکثر سقف پرداخت صندوق به خسارت‌دیدگان تا پایان سال گذشته مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال بوده که خسارات پس از ارزیابی و تأیید به صورت مستقیم و در کوتاهترین زمان به حساب صاحبان منازل خسارت دیده واریز می‌شود.

این هیأت در این سفر از تعدادی از روستا‌های بخش مرکزی چابهار و روستا‌های شهرستان چابهار که در سیل اخیر دچار خسارت شده بودند، بازدید کردند.

نظر شما