شناسهٔ خبر: 66718947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سیل به شبکه برق سرخس خراسان‌رضوی ۵۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد

جاری شدن سیل و بارندگی‌های شدیدسرخس در هفته گذشته به شبکه‌های توزیع برق در روستاها و نقاط پراکنده این شهرستان خساراتی وارد کرد که حدود ۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

صاحب‌خبر -

سیل به شبکه برق سرخس خراسان‌رضوی ۵۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر برق سرخس گفت:  همچنین در نتیجه باران‌های شدید، سیلاب شهر مشهد و دامنه های هزار مسجد به حجم ۶۰ میلیون متر مکعب به سرخس وارد شد.

حجت پارسا دوست عمده خسارات ناشی از سیل به شبکه برق این شهرستان ناشی از سقوط شبکه های فشار متوسط و فشار ضعیف بر اثر طغیان رودخانه ها و همچنین حجم زیاد روان آب ها و اصابت صاعقه به شبکه ها بوده است.

مدیر برق سرخس اظهار کرد: تاکنون اکثر موارد خسارات وارده به شبکه برق با تلاش جهادی و شبانه روزی گروههای عملیاتی مدیریت برق سرخس رفع شده است و هم اکنون همه مشترکین شهرستان برقدار هستند.

وی ادامه داد: شبکه برق تغذیه کننده پاسگاه های مرزی این شهرستان که به علت وقوع سیلاب آسیب دیده بود، در روز جمعه گذشته (۲۸ اردیبهشت ماه) اصلاح شد.

پارسا دوست بیان کرد: کارکنان حوزه عملیاتی شهرستان سرخس که از ساعات ابتدایی روز جمعه با وجود مسافت ۱۰۰ کیلومتری تا محل آسیب دیده و همچنین بسته شدن راههای ارتباطی این شهرستان مشغول فعالیت بودند، اقدام به اصلاح شبکه های آسیب دیده کردند.

مدیر برق سرخس گفت: با توجه به خسارات ناشی از سیل بر شبکه برق این شهرستان، فرماندار سرخس پیگیری های لازم را به لحاظ تامین خودرو و تجهیزات مناسب برای نیروهای عملیاتی مدیریت برق به منظور عبور از سیلاب و راههای تخریب شده از شرکت بهره برداری نفت انجام داد، نیروهای هنگ مرزی سرخس نیز همکاری خوبی با نیروهای عملیاتی مدیریت برق این شهرستان داشتند.

وی اضافه کرد: نصب ۲ پایه فشار متوسط چوبی که بر اثر سیل خسارت دیده بود، بیش از ۱۲ ساعت به طول انجامید و در شرایط بسیار سخت انجام شد.
 
 

نظر شما