شناسهٔ خبر: 66718924 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شناسایی ۴۳۰ ساختمان ناایمن و آسیب‌پذیر در شهر اصفهان

فائزه عباس‌پور

رئیس اداره گشت فنی ساختمان و پیشگیری سریع تخلفات معاونت شهر سازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به شناسایی ۴۳۰ ساختمان ناایمن و آسیب‌پذیر در شهر اصفهان، گفت: تکلیف این ساختمان‌ها در انتظار ارزیابی نهایی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی است.

صاحب‌خبر -

محمد موسوی زادگان، در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت ساختمان‌های ناایمن استان اصفهان، اظهار کرد: بر اساس بند «ض» ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور مصوب ۱۳۹۸، وزارت راه و شهرسازی با محوریت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی موظف به ارزیابی ساختمان‌های ناایمن و آسیب‌پذیر و ابلاغ آن به شهرداری است.  

وی افزود: شهرداری اصفهان پس از حادثه هولناک ساختمان «پلاسکو» تهران، از تا سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۳۹۹ به مرور به شناسایی ساختمان‌های ناایمن در شهر اصفهان اقدام و فهرست ۴۳۰ ساختمان ناایمن و آسیب‌پذیر شناسایی شده را به‌صورت مکتوب برای ارزیابی نهایی به اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرده است.

رئیس اداره گشت فنی ساختمان و پیشگیری سریع تخلفات معاونت شهر سازی و معماری شهرداری اصفهان، تصریح کرد: پس از اعلام ارزیابی نهایی ساختمان های ناایمن توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، شهرداری آن را به مالکان، متصرفان و یا ذینفعان ابلاغ خواهد کرد و در صورت عدم اقدام برای ایمن سازی ساختمان، به دادستانی معرفی می‌شوند، ولی هنوز نتیجه ارزیابی نهایی از سوی دستگاه مزبور اعلام نشده است تا شهرداری بتواند اقدامات بعدی را انجام دهد.

موسوی زادگان گفت: از مجموع ۴۳۰ ساختمان ناایمن و آسیب‌پذیر شناسایی شده در شهر اصفهان، تعدادی مدارس، بیمارستان و مجتمع تجاری هم وجود دارد.

انتهای پیام

نظر شما