شناسهٔ خبر: 66718847 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

اونو ال60 ؛ شاسی بلند جدید نیو با امکانات نجومی و قیمت زمینی! (تصاویر)

اونو ال60 به عنوان یک اس یو وی یا شاسیی بلند کاملا در مسیر قوانین ائروداینامیک قرار دارد تا ضریب درگ Cd 0.229 را به خود ثبت کند. برای مقایسه بدانید که تسلا مدل Y عدد Cd 0.236 را برای این شاخص در اختیار دارد.

صاحب‌خبر -

عصر ایران - نیو یکی از برندهای جوان و البته بسیار موفق در کشور چین است که خودروهای باکیفیتی را روانه بازار می کند. نیو(NIO) از سال 2014 فعالیت خود را در زمینه تولید خودروهای الکتریکی مجهز به فناوری خودران آغاز کرده است. دفتر مرکزی این کمپانی در شانگ های قرار دارد و حدود 4 هزار کارمند(آمار سال 2018) نیز در نیو مشغول به فعالیت هستند.

نیو با توجه رویکردهای آینده نگری که در صنعت خودرو پیش روی خود قرار داده، در طراحی محصولاتش نیز تلاش می کند تا متفاوت از دیگر رقبا عمل کند.

با آنکه خود نیو سن و سال چندانی ندارد اما به تازگی یک برند جدید را به عنوان زیرمجموعه خود معرفی کرده است. برند اونوُ ONVO و اولین محصول آن شاسی بلند ال60 به شدت در رسانه های چینی مورد توجه قرار گرفته است.

اونو ال60 دارای قیمت پیش فروش 31 هزار دلار است و انتظار می رود تحویل آن از ماه سپتامبر آغاز شود.

جالب است بدانید، طراحی اونو ال60 حاصل خلاقیت رائول پیرس طراح سابق بنتلی است. البته کل طراحی، مفهوم جدیدی را ارائه نمی کند و پیش از این در صنعت خودرو نمونه های مشابه زیادی دارد اما مجموع جزئیات کنار یکدیگر به خوبی هماهنگ شده اند تا اونو ال60 در اولین نگاه بتواند مخاطب را با خود همراه کند.

پروفایل دماغه با چراغ های باریک و دو سطح مجزا کار معرفی ال60 را آغاز می کند اما نقطه اوج این معرفی مربوط به زمانی می شود که بیننده به عقب خودرو می رسد تا چراغ های اصلی باریک این قسمت هماهنگی خود را با خاطره ای که از دماغه در ذهن ما نقش بسته را تجدید و تکمیل کند.

به اعتقاد کارشناسان نیز، طراحی پروفایل عقب اونو ال60 بهترین عملکرد را به خود اختصاص می دهد.

اونو ال60 به عنوان یک اس یو وی یا شاسیی بلند کاملا در مسیر قوانین ائروداینامیک قرار دارد تا ضریب درگ Cd 0.229 را به خود ثبت کند. برای مقایسه بدانید که تسلا مدل Y عدد Cd 0.236 را برای این شاخص در اختیار دارد.

اونو ال60

اونو ال60 از منظر ابعاد برابر با 4828 میلیمتر در طول، 1930 میلیمتر در عرض و 1616 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز 2950 میلیمتر است.

در زمینه امکانات ایمنی، اونو ال60 یک محصول بسیار مدرن است. این خودرو مجهز به 30 قطعه سخت افزاری دقیق برای بهبود سطح ایمنی است که از جمله باید: به یک رادار 4 بعدی موج میلیمتری با قابلیت پوشش 370 متر، 7  دوربین 8 مگاپیکسلی که در قسمت جلو بردی معادل 687 متر را پوشش می دهد، 4 دوربین 360 درجه با عملکرد عالی و دقیق در نور خیلی کم، ترمز اضطراری، نمایش نقاط کور دید راننده، سیستم محافظت باتری هوشمند و 45 دستیار ایمنی دیگر اشاره کنیم.

در ساختار بدنه و شاسی خودرو نیز از فولاد تقویت شده 2000 ام پی ای استفاده شده است.

فضای کابین از مواد اولیه بسیار باکیفیت شکل گرفته و از فناورانه ها نیز باید به نمایشگر اصلی 17.2 اینچی 3کی رتینا با کیفیت تصویر فوق العاده اشاره کنیم که در برابر لک شدگی توسط دست هم مقاوم است. حضور یک نمایشگر هداپ 13 اینچی نیز برای اونو ال60 تایید شده است. نمایشگر اطلاعات کیلومتر نیز در اندازه 10.2 اینچی استفاده می شود.

در رابطه با پیشرانه اطلاعات رسمی در دسترس نیست اما باید بگوئیم که نیو برای اونو ال60 از معماری 900 ولت سیلیکون کاربید استفاده کرده است. باتری های 75 ، 100 و 150 کیلووات ساعت براساس تریم ارائه می شوند که به ترتیب برد حرکتی 555 ، 730 و 1000 کیلومتر را فراهم خواهند کرد.

اونو ال60

 

نظر شما