شناسهٔ خبر: 66718695 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

۱۶ نکته مهم از تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها که باید بدانید + ویدیو

صاحب‌خبر -

تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها منتشر شد. این تیزر، حاوی نکات بسیار مهمی از فصل دوم The Rings of Power که حتماً باید بدانید.

تریلر رسمی فصل دوم سریال ارباب حلقه ها: حلقه‌های قدرت منتشر شد که خبرهای داغی را برای طرفداران این دنیای فانتزی حماسی به همراه دارد. این تریلر ۹۰ ثانیه‌ای که تاریخ پخش فصل دوم را نیز اواخر آگوست اعلام می‌کند، پر از لحظات هیجان‌انگیز و سرنخ‌های پنهان از داستان‌های سرزمین میانی و ارباب حلقه‌ها است.

برخلاف فصل اول که نظرات متفاوتی را دریافت کرد، به نظر می‌رسد فصل دوم The Rings of Power به شدت به ریشه‌های تالکینی خود وفادار مانده و طرفداران سرسخت این نویسنده بزرگ را راضی خواهد کرد.

نکاتی جذاب تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها

در این پست به برخی از نکات کلیدی که در تریلر فصل دوم این سریال به چشم می‌آید اشاره می‌کنیم.

۱. بیداری یک اهریمن باستانی

نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها

درگیری‌های کاذب در تریلرها اخیراً بین استودیوهای فیلم‌سازی محبوب شده است و تنها هشت ثانیه طول می‌کشد تا تیزر فصل دوم ارباب حلقه‌ها نیز یکی از آن‌ها را به‌نمایش بگذارد. این تریلر با صحبت‌های پرنس دورین چهارم خطاب به دیگر دورف‌ها آغاز می‌شود که می‌گوید «یک شرور باستانی، قدرتمند و بی‌نام بازگشته است». شاید تصور کنید که او در مورد سائورون صحبت می‌کند؛ شخصی که در فصل اول خودش را به‌عنوان یک انسان آواره به‌نام هالبراند جا زده بود. اما بعید به‌نظر می‌رسد که اینطور باشد.

به‌نظر می‌رسد او به ساکنان خزدوم هشدار می‌دهد که یک بالروگ (که به‌زودی نفرین دوران لقب می‌گیرد» از خواب بیدار شده است. اپیزود هفتم فصل قبلی نشان داد که این موجود به‌طور ناخواسته توسط دورف‌ها بیدار شده است. پاتریک مک‌کی، یکی از کارگردان‌های این سریال هم به اجتناب‌ناپذیر بودن ظهور بالروگ در فصل دوم اشاره کرده بود.

مواد مذاب که روی پلی در خزدوم فرو ریخته‌اند، نشان می‌دهد که این بالروگ در فصل جدید به قلعه معروف دورف‌ها نیز حمله خواهد کرد. بنابراین باید در فصل جدید منتظر ملاقات با این هیولای اهریمنی باستانی و توانمند باشید که وحشت را بر نژاد زیرزمینی‌ها حاکم می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:
فیلم جدید ارباب حلقه ها با نام The Hunt for Gollum به سینماها می‌آید

۲. مارهای خزنده، بازی جدید سائورون

نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها

این اهریمن باستانی تنها شروری نیست که قهرمانان سرزمین میانی باید با آن بجنگند. کار سائورون نیز هنوز با آن‌ها تمام نشده و این شخصیت ترسناک قرار است از توانایی تغییر شکل خودش در فصل دوم استفاده کند.

او چطور می‌تواند دشمنانش را فرید بدهد و یا وحشت‌زده کند؟ در ثانیه یازدهم تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها سائورون را می‌بینیم که به شکل چندین مار غول پیکر و چندش‌آور درآمده است. وب‌سایت دروازه تالکین می‌نویسد، سائورون در نبردی با هوان (یکی از گرگ‌های شکاری بزرگ اورومه شکارچی در منابع تالکین) به شکل مار می‌آید. پس نتیجه می‌گیریم که این مارها می‌توانند همان سائورون داستان باشند.

۳. رویارویی تیغ و کمان با طلسم‌شدگان گور

نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها

تم و فضای نخستین تریلر فصل دوم، نوید فصلی تاریک‌تر را می‌دهد. گروه پیشاهنگ آماده به نبرد الفی که در ثانیه ۱۷ تریلر دیده می‌شوند نیز می‌تواند این موضوع را تأیید کند. گالادریل و الروند در میان گروه الفی حضور دارند که از یک منطقه جنگلی باتلاقی و تاریک به سمت مقصدی ناشناخته (شاید میرک‌وود) حرکت می‌کنند. گالادریل، یکی از عصبی‌ترین الف‌های این گروه است. این الف که قرن‌ها عمر دارد، به هم‌رزمانش هشدار می‌دهد که خود را آماده کنند؛ چرا که به نظر می‌رسد دشمنی از دور برای حمله به آن‌ها آماده می‌شود. چند سایه در پس زمینه دیده می‌شود. آیا آن‌ها طلسم‌شدگان گور هستند؟

تشخیص بازیگران موجود در صحنه الف‌ها به جز مورفید کلارک (گالادریل) و رابرت آرامایو (الرند) دشوار است. اما با پیوستن بازیگران مطرح سریال‌های جیمز باند، جنگ ستارگان، هری پاتر، ویچر، مرد شنی و همچنین بازیگران سرشناس از بازی تاج و تخت و بریجرتون به این مجموعه، فصل دوم شاهد چهره‌های جدید زیادی خواهد بود.

۴. لشگر اورک‌ها در حرکت

نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها

در ادامه صحنه‌های نبرد، لحظاتی بعد شاهد ارتش عظیمی از اورک‌ها هستیم که از میان جنگلی تاریک و مشابه با صحنه قبلی در حال حرکت هستند.

آیا این همان ارتش اورک‌هایی است که توسط آدار رهبری می‌شود؟ آن‌ها به کجا می‌روند؟ و آیا سائورون آن‌ها را برای پیوستن به خود متقاعد کرده است؟ با توجه به اینکه سائورون (در قالب هالبراند) در فصل اول با آدار درگیر بود، اتحاد غیرمنتظره آن‌ها برای برخی از بینندگان عجیب خواهد بود. اگرچه برای این دیوانگی ظاهری دلیلی وجود دارد.

۵. چشمی که کابوسی هولناک را می‌بیند

نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها

در سراسر این تریلر، سایه شوم سائورون دیده می‌شود. حتی می‌توان گفت که او شخصیت اصلی یکی از بهترین سریال‌های امسال خواهد بود. این موضوع در صحنه‌ای با حضور سلبریمبور در حدود ثانیه ۴۰ دوباره تکرار می‌شود. در واقع، آهنگر الفی در حال ورود به آهنگری شهر ارگیون دیده می‌شود، جایی که به نظر می‌رسد سایه تاریکی را می‌بیند که کوره اصلی را روشن و کنترل می‌کند.

ما حدس می‌زنیم که این سائورون در پوشش اصلی خودش باشد که در حال ساختن حلقه‌های قدرت بیشتری است. اما در عین حال ممکن است کابوسی باشد که سلبریمبور در حال دیدن آن است. همه سائورون را به‌خاطر جادوی توهم‌زایش می‌شناسند؛ بنابراین او توانایی‌اش را دارد تا سلبریمبور را با دیدن کابوس وحشتناک از اتفاقاتی که هنوز نیفتاده، عذاب بدهد. این تصویر جالبی است که از نماد چشم سائورون الهام گرفته شده و در سراسر سه‌گانه فیلم اصلی ارباب حلقه‌ها استفاده شده است.

۶. ورود آناتار

نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها

این شما و این آناتار، مشهورترین شخصیت شرور فیلم. آناتار هویت الفی است که سائورون برای فریب دادن الف‌های ارگیون (و کل نژاد الف‌ها) به‌منظور ساختن حلقه یگانه و حلقه‌های دیگر به خود می‌گیرد. او که به خاطر نبوغ هنری و جادویی بی‌نظیرش توسط میزبانانش «ارباب هدایا» لقب گرفته بود، خرد خود را به آهنگران الفی منتقل کرد تا بتوانند حلقه‌های جادویی بسازند. اما بدون اینکه آن‌ها بدانند، او این جواهرات را با طلسم‌های قدرتمندی آغشته کرد که به سائورون اجازه می‌داد با ساخته شدن حلقه یگانه، نژادهای سرزمین میانی را کنترل و برده کند.

نقشه کامل سائورون عملی نمی‌شود. اگر ۱۰ دقیقه اول «یاران حلقه» را دیده باشید، اصول اولیه را می‌دانید. با این حال، ورود آناتار به این معناست که قطعاً شاهد ساخته شدن بقیه حلقه‌های اصلی و همچنین حلقه یگانه در فصل دوم خواهیم بود.

۷. هیولایی در اعماق آب

نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها

طرفداران سرسخت تالکین و مخاطبان عام این سریال، هیولای دریاچه‌ای Watcher in the Water را از فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه به‌یاد دارند. حالا در فصل دوم حلقه‌های قدرت، یک موجود غول پیکر دریایی دیگر که به همان اندازه ترسناک است را خواهیم دید.

در نخستین تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها شخصیت زنی را می‌بینیم که در زیر آب با این هیولای دریایی روبرو می‌شود. تشخیص ماهیت این موجود دشوار است. به‌جز اشاره به مارهای دریایی در آثار تالکین، کمتر اشاره‌ای به هیولاهای دریایی شده است. بنابراین سخت است بدانیم که این موجود دقیقاً چیست. شاید یک هیولای کاملاً جدید را برای این سریال خلق کرده‌اند.

۸. سه حلقه برای شاهان الف

نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها

در ادامه، با تصویری از سه حلقه الفی که در قسمت هشتم ساخته شدند دوباره به سراغ برخی از حلقه‌های اصلی داستان می‌رویم. حالا چه کسی این حلقه‌ها را به دست دارد؟

چهره افراد را نمی‌بینیم، اما به خوبی می‌دانیم که آناتار در منابع اصلی این حلقه‌ها را به سه الف خاص هدیه داده است. گالادریل و گیل-گلد دو نفر از آن‌ها هستند، در حالی که نفر سوم، سردان کشتی‌ساز هنوز در حلقه‌های قدرت دیده نشده است. با این حال، حضور این سیندای مشهور در فصل دوم تایید شده است؛ بنابراین این تصویر می‌تواند اولین نگاه ما به ارباب فالاتریم باشد.

۹. اولین مورد از هفت حلقه برای اربابان کوتوله

نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها - The Rings of Power نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها - The Rings of Power

در برش بعدی تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها، پادشاه دورین سوم را نشان می‌دهد که انگشتری با نام خلاقانه «حلقه دورین» (که بعداً به عنوان حلقه ثرور شناخته می‌شود) را که به او پیشنهاد شده است، برمی‌دارد.

آناتار/سائورون، این سنگ قیمتی بزرگ و درخشان آبی رنگی که بقیه حلقه دور آن پیچیده شده را داخل آن قرار داده‌اند. کوتوله‌ها به خاطر علاقه زیادشان به سنگ‌های قیمتی زیبا و چشمگیر شهرت دارند؛ بنابراین جای تعجب نیست که حلقه دورین یک سنگ درخشان بزرگ در مرکز خود دارد تا توجه فرمانده کل کازاد-دوم را جلب کند. رسیدن این حلقه نیز بهایی گزاف دارد. بدون اینکه وارد بخش‌های مهم داستان (اسپویل) شویم، فقط بگوییم که نفرین دورین تنها علت سقوط کوتوله‌ها نیست…

۱۰. اتحاد الف‌ها و انسان‌ها

نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها - The Rings of Power نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها - The Rings of Power

پس از پایان انفجاری قسمت ششم «حلقه‌های قدرت»، برخی از بینندگان (کسانی که کتاب‌های تالکین را نخوانده‌اند یا سه‌گانه فیلم اصلی را ندیده‌اند) ممکن است انتظار داشته باشند که ایزیلدور مرده باشد.

اما اینطور نیست. همانطور که اولین تیزر فصل دوم سریال The Rings of Power نشان می‌دهد، ایزیلدور زنده و سلامت است. به‌سختی زنده بودن ایزیلدور را می‌توان دید. در واقع او را می‌توانید در پس‌زمینه تنها صحنه‌ای که آروندیر، الف سیلوان در آن حضور دارد، ببینید. اگر این دو در فصل دوم برای مدتی با هم متحد شوند، ممکن است شاهد یک اتحاد کوچک بین الف‌ها و انسان‌ها باشیم. این اشاره‌ای به اتحاد نهایی این دو نژاد است که در پایان دوران دوم در برابر سائورون و نیروهایش ایستادگی کردند.

۱۱. عقاب‌ها در راه نومنور هستند

نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها - The Rings of Power نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها - The Rings of Power

با توجه به اینکه عقاب‌های بزرگ از اولین دوران سرزمین میانی وجود داشته‌اند، دیدن یکی از آن‌ها در سریال حلقه‌های قدرت که در دوران دوم جریان دارد، نباید جای تعجب داشته باشد. با این حال، ما هم مثل شما از دیدن یکی از آن‌ها (به خصوص در جزیره نومنور) شگفت‌زده خواهیم شد.

البته این ایده چندان هم عجیب نیست. در توصیفی از جزیره نومنور، اولین فصل از بخش دوم رمان قصه‌های ناتمام تالکین، نویسنده افسانه‌ای فاش می‌کند که سه عقاب بزرگ مانوه بر فراز کوه مقدس منلتارما در این جزیره نظارت می‌کردند. همچنین گفته می‌شود که یک جفت از آن‌ها در شهر اصلی نومنور، آرمِنلوس لانه داشته‌اند؛ بنابراین حضور یکی از آن‌ها در صحنه‌ای که فارازون در حال تصاحب تاج و تخت نومنور دیده می‌شود، قابل انتظار است.

۱۲. محاصره ارگیون آغاز می‌شود

نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها - The Rings of Power نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها - The Rings of Power

ارباب حلقه‌ها به خاطر نبردها و جنگ‌های طولانی و بی‌رحمانه شناخته می‌شود و به نظر می‌رسد در فصل دوم شاهد یکی از مرگبارترین درگیری‌های دوران دوم خواهیم بود.

در ثانیه ۱:۱۵ این تریلر، پرتاب انبوهی از تخته‌سنگ‌های شعله‌ور به سمت اِرگیون دیده می‌شود. این شروع محاصره اِرگیون است. این نبرد بدنام، صحنه‌ای است که نیروهای عظیم سائورون با ویران کردن شهر الفی، آن‌ها را به دلیل ایستادگی در برابر ارباب تاریکی پس از اینکه الف‌ها از نقشه او برای به بردگی درآوردن سرزمین میانی مطلع شدند، نابود می‌کنند. این نبرد، آغاز جنگ الف‌ها و سائورون، یک کارزار ویرانگر هشت ساله است که مطمئناً در فصل‌های آینده روایت خواهد شد.

در منابع اصلی، گیل-گلد، الرودن و یک ارتش الفی را برای کمک به ارگیون در زمان نیاز به آنجا می‌فرستد؛ دورین سوم نیز همین کار را با لژیون‌های جنگجویان دورف انجام می‌دهد. در حدود ثانیه ۱:۲۰ تریلر، الرودن را می‌بینیم که نیروهای خود را به نبرد هدایت می‌کند (هرچند که سوار بر اسب است و این یعنی کمی با نبردی که تالکین نوشته تفاوت دارد) که ممکن است بخشی از این نبرد باشد. انتظار می‌رود این درگیری، اصلی‌ترین صحنه اکشن فصل ۲ هم باشد.

۱۳. آدار جدید

نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها - The Rings of Power نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها - The Rings of Power

به نظر می‌رسد این عکس با نکات چهارم و دوازدهم این مقاله ارتباط پیدا می‌کند. در واقع، این اولین نمای نزدیک ما از آدار جدید فصل دوم است که پس از جدایی بازیگر قبلی، جوزف مول، سم هزلدین نقش آن را بازی خواهد کرد.

اگر سائورون بتواند آدار و اورک‌های پیرو او را با خود همراه کند، به احتمال زیاد آنها به او در تلاش برای نابودی ارگیون کمک خواهند کرد. البته، این صحنه می‌تواند از یک دیدار سرد در یک قسمت قبلی بین سائورون و آدار (یا هر قسمت دیگری) گرفته شده باشد. با این حال، با توجه به قرارگیری آن در تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها درست پس از شروع محاصره ارگیون، مطمئن هستم که شاهد تماشای آدار در شروع نبرد هستیم.

۱۴. سفر به شرق

نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها - The Rings of Power نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها - The Rings of Power

برخلاف ساکنان نومنور، غریبه و هوبیتی که با نام نوری شناخته می‌شود، در اولین تریلر فصل دوم نقش پررنگی ندارند. با این حال، همین مقدار تماشای آن‌ها نیز تأیید می‌کند که آن‌ها به سرزمین‌های شرقی رون رسیده‌اند. همان جایی که این زوج در قسمت ۸ حلقه‌های قدرت به سمت آن حرکت کردند.

جزئیات زیادی نمی‌توانیم از تصویری که این زوج در آن حضور دارند استخراج کنیم؛ اما غریبه (که می‌دانیم یکی از ایستاری یا همان جادوگران سرزمین میانی است) در حال استفاده از توانایی‌هایش دیده می‌شود. در یک صحنه، او را می‌بینیم که عصای خود را به زمین خشک و غبارآلود می‌کوبد، حرکتی که تصور می‌شود برای بیرون کشیدن آب از اعماق زمین باشد (به هر حال او کنار یک چاه فرسوده ایستاده است که خالی از آب است). همچنین او یا نوری را می‌بینیم که در میان توفان شن وحشتناکی به یک ساختمان چسبیده‌اند. آیا این کار غریبه است؟ او هنوز قدرت‌هایش را به طور کامل کنترل نمی‌کند. یا صرفاً یک پدیده طبیعی هولناک خواهد بود؟ به‌زودی متوجه خواهیم شد.

١۵. آنها را به آتش بینداز!

نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها - The Rings of Power نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها - The Rings of Power

یکی از جذاب‌ترین نماهای تیزر که تا ثانیه‌های پایانی آن به نمایش درنمی‌آید، فردی مرموز را نشان می‌دهد که در تلاش برای نابودی حلقه‌های قدرت در گودالی از آتش است. بدون شک، این واقعه در ارگیون رخ می‌دهد و به احتمال زیاد پس از آن اتفاق می‌افتد که الف‌ها متوجه فریب خوردن خود توسط آناتار/سائورون در ساخت جواهراتی می‌شوند که او امیدوار بود با آن‌ها بر الف‌ها تسلط یابد.

متأسفانه، می‌دانیم که این حلقه‌های جادویی به سادگی قابل نابودی نیستند. با این حال، کنجکاو هستیم که بدانیم چه کسی در تلاش است تا آن‌ها را ذوب کند تا قابل استفاده نباشند. به نظر می‌رسد این فرد می‌تواند کلِمبریمور خسته از نبرد باشد که در تلاش است حلقه‌ها را قبل از رسیدن سائورون به آن‌ها نابود کند. اگر او نباشد، مطمئن نیستم چه کسی می‌تواند باشد.

۱۶. داستان دو برج

نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها - The Rings of Power نکات تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه ها - The Rings of Power

سائورون، یکی از مایارها (ارواح ازلی که توسط والار فرشتگان ارباب حلقه‌ها برای شکل دادن به جهان آفریده شدند) به نظر می‌رسد قدرت‌های نامحدودی دارد، همانطور که در نمای پایانی تریلر شاهد آن هستیم.

ما شاهد منطقه‌ای وسیع و سرسبز از سرزمین میانه هستیم که بلافاصله به مکانی بسیار شوم‌تر و تهدیدآمیزتر تبدیل می‌شود. مشخص نیست چه کسی پشت این تغییر ناگهانی منظرهاست؛ اما همه نشانه‌ها حاکی از آن است که این کار سائورون است که در خارج از دید قرار دارد. به جز او چه کسی می‌تواند چنین کاری را تنها با یک اشاره مچ دست انجام دهد؟

جالب‌ترین نکته درباره این صحنه، خلق یک مکان نمادین در سرزمین میانه به نام باراد-دور است که سائورون در آن سکونت دارد. این مکان که با نام دژ تاریک نیز شناخته می‌شود، قلعه سائورون در فلات گورگوروث است که در سرزمین موردور قرار دارد. نشانه آشکار آن چیست؟ برج عظیمی که در مرکز آن قرار دارد، یکی از دو برج بدنام سرزمین میانه است. این برج باراد-دور است که در سه‌گانه فیلمی پیتر جکسون (نه در منابع اصلی) چشم سائورون روی آن قرار دارد که این هم یک نکته جالب برای طرفداران است که باید به دنبال آن باشند.

در گجت نیوز بخوانید:
تریلر جدید فصل دوم سریال خاندان اژدها ترس و هیجان را به نمایش می‌گذارد این ۵ سریال جدید در ماه مه ۲۰۲۴ منتشر می‌شوند دیدنی ترین سریال های جنایی سال ۲۰۲۴ ۱۶ سریال کره ای مورد انتظار در سال ۲۰۲۴ ١٠ تا از بهترین فیلم ها و سریال‌های ساخته شده براساس بازی های ویدیویی؛ از شاهزاده ایرانی تا فال‌اوت

نظر شما