شناسهٔ خبر: 66718642 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی: اسرائیل قادر به ایجاد حکومت نظامی در نوار غزه نخواهد بود

سند درز یافته از سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که علی‌رغم ادعاهای مقامات این رژیم، اما تل‌آویو قادر به برقراری حکومت نظامی در نوار غزه نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره نوشت: سندی که توسط سرویس امنیتی اسرائیل تهیه شده، نشان می‌دهد اسرائیل نمی‌تواند «حکومت نظامی» در نوار غزه برقرار کند؛ چراکه در کنار هزینه هنگفت مالی، تبعات امنیتی و اقتصادی نیز برای آن به همراه خواهد داشت.

بر اساس این سند، هزینه برقراری «حکومت نظامی» در نوار غزه سالانه ۲۰ میلیارد «شِکل» (واحد پول رژیم صهیونیستی) برآورد شده است، علاوه بر این هزینه‌های دیگری مانند ایجاد گذرگاه در نوار غزه معادل ۱۵۰ میلیون شکل و همچنین هزینه‌های ادامه بهره برداری از چنین گذرگاهی نیز وجود دارد.

به نقل از ایسنا این سند همچنین نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی برای برقراری حکومت نظامی در نوار غزه نیاز به پر کردن ۴۰۰ شغل در سیستم حکومت نظامی خواهد داشت.

بر اساس اطلاعات سند مذکور، «حکومت نظامی» مستلزم لشکرهای نظامی تهاجمی و لشکر پنجم نظامی دفاعی است و این به معنای انتقال نیروها به نوار غزه و کاهش نیروها در کرانه باختری و مرزهای شمال اراضی اشغالی است.

یدیعوت آحارونوت در ادامه نوشت: نتیجه‌گیری واضح از این سند این است که اسرائیل در برابر این بار دوام نخواهد آورد؛ چراکه به آمادگی ارتش اسرائیل برای تشدید احتمالی تنش در جبهه شمالی و همچنین آمادگی آن برای خنثی کردن عملیات‌های مسلحانه در جبهه کرانه باختری و در داخل اسرائیل لطمه خواهد زد.

این رسانه همچنین گزارش داد: کنترل بر غزه به معنای وقوع یک بحران بی‌سابقه در بودجه اسرائیل است و آسیب‌های جدی به اسرائیلی‌ها وارد می‌کند.

مقامات رژیم صهیونیستی درحالی همچنان توهم نابودی حماس و کنترل نوار غزه را در سر می‌پرورانند که ارتش این رژیم پس از گذشت دویست و بیست و پنج روز قادر به دستیابی به این هدف نبوده و همچنان ضربات سنگینی را از رزمندگان مقاومت در این باریکه دریافت می‌کند.

۳۱۱۳۱۱

نظر شما