شناسهٔ خبر: 66718274 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم:

مفاهیم قرآنی در دانشگاه‌های ما رشد فزاینده‌ای دارد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه های کشور گفت: دانشگاه‌های جمهوری اسلامی مایه فخر ملت ایران است و مفاهیم قرآنی در آن‌ها رشد فزاینده‌ای دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری در آئین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه های کشور گفت: در دوره جدید معاونت فرهنگی اجتماعی تأکید داریم که رویدادها و برنامه‌ها توسط دانشجویان انجام شود؛ چون دانشجویان ذائقه هم‌نسلان خود را بهتر می‌دانند، کارهایشان پرنفوذتر و اثرگذارتر است، هزینۀ برنامه‌ها بهتر مدیریت می‌شود و از همه مهم‌تر این تنها فرصتی است که دانشجویان قبل از ورود به جامعه، مشقِ تجربه کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان این مهم که این رویداد نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است، ابراز داشت: در مرحله نهایی ۴۰۰ دانشجو حضور داشتند که از مراحل مختلف آزمون عبور کردند تا به این مرحله برسند و اگر به تعداد کل شرکت‌کنندگان کشوری رجوع کنیم میزان حضور ۲ برابر بوده که دلالت معنایی زیادی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در ادامه اظهار داشت: دانشگاه جمهوری اسلامی در این دوره، دانشگاهی است قابل‌اعتماد، قابل‌اتکا و مایه فخر ملت ایران. دانشگاهی که به‌صورت رشد یابنده‌ای قرآن و مفاهیم دینی در آن ترویج و تکثیر می‌شود. کلانتری ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب ۳ رویکرد مهم تولید علم، پرورش عالم و جهت‌دهی به علم را مورد تأکید قرار داده‌اند و امید است با اتکا به مفاهیم والای قرآن به این مهم دست یافت. باید با استفاده از ظرفیت عظیم قرآن و با تدبیر و تدبر در آیات آن بنیان‌های معرفتی لازم را به جهان علم راه داد.

وی افزود: خوشبختانه بخش‌های مختلف جشنواره قرآن و عترت دانشجویان هرساله رو به تزاید است؛ چون دانشجویان با استقبال بی‌نظیر خود اثبات کرده‌اند که می‌توان بینش قرآنی را در دنیای علم تکثیر کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز بنیان‌های علم تنیده شده در نظام‌های فرهنگی و هنجاری است، ادامه داد: نگاه دین‌ستیزی غرب، در قبل از انقلاب در ایران هم تکثیر شده بود اما امروز دین اسلام در جهان تکثیر شده و سلطه غرب از بین رفته است که باید از این فرصت استفاده کرد. کلانتری اضافه کرد: باید با تدبر در قرآن از این ظرفیت همبستگی اجتماعی در جهان که مسلمان دارند بهره برده و در همه شاخه‌های علمی از قرآن استفاده کرد.

وی به وقایع سرزمین فلسطین نیز اشاره کرد و افزود: شاهد نسل کشی بی‌سابقه‌ای در غزه و سرزمین فلسطین هستیم که امیدواریم هرچه زودتر خداوند این مردم را از این مصائب بشری نجات دهد.

نظر شما