شناسهٔ خبر: 66718237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

همزمان با سراسر کشور؛

اولین «گفتاورد ملی نخبگان» در پهنه خلیج فارس برگزار می‌شود

همزمان با سراسر کشور؛ به طور همزمان با سراسر کشور اولین «گفتاورد ملی نخبگان» برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان فارس، رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: اولین «گفتاورد ملی نخبگان» با شعار«نخبگان؛ حکمرانی دانش‌بنیان» برگزار می‌شود.

حبیب شریف افزود: این رویداد رقابتی، با هدف تعامل نخبگان، مدیران و مردم برگزار خواهد شد و مخاطبین این رویداد، تمامی آحاد جامعه هستند به نحوی که راه‌حلی برای چالش‌های کشور ارئه کنند.

شریف اظهار داشت: گفتاورد، یک رویداد چهار مرحله‌ای است و در مرحله اول آن، شرکت‌کنندگان می‌توانند ایده‌های خود را در ۵ محور اصلی شامل حوزه‌های «مالی و ارزی»، «منابع طبیعی»، «امنیت غذایی»، «نظام سلامت» و «حکمرانی هوشمند» ارائه کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان با اشاره به اینکه این رقابت، مجموعه مناظره‌هایی برای رسیدن به چرخش‌های تحول‌آفرین است، افزود: شنیدن و تقویت ایده های نخبگانی، علمی تر کردن مدیریت کشور، افزایش تفاهم اجتماعی و رشد عمومی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد است.

شریف با اشاره به پهنه‌بندی استان‌های کشور گفت: در این رویداد، کشور به هشت پهنه جهت بهتر پیش بردن فرآیند اجرایی آن تقسیم شده است که استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان در پهنه جنوب غربی کشور با عنوان «پهنه خلیج فارس» نام‌گذاری شده است.

وی با بیان مراحل شرکت در این رویداد، افزود: در مرحله اول، ایده‌های شرکت‌کنندگان در پنج محور اصلی دریافت خواهد شد و در مرحله دوم، محتواهای ارسالی که توسط فرد یا یک تیم آماده می‌شود که پس از یک ارزیابی اولیه، در قالب یک پوستر در نمایشگاهی به همین منظور به نمایش در خواهد آمد.

شریف افزود: این نمایشگاه‌ها که در استان‌های میزبان هر ۸ پهنه کشور برگزار خواهد شد، فرصتی برای انتخاب آثار برگزیده خواهد بود.

رئیس بنیاد نخبگان استان با اشاره به انتخاب ۸ اثر برگزیده برای هر موضوع افزود: در مرحله سوم، ۸ اثر یا ۸ نفر برگزیده باید تیم خود را با کمک افراد سایر تیم‌های حذف شده تکمیل کنند و سپس با اتصال به یک مربی، برای مرحله رقابتی آماده خواهند شد.

وی تأکید کرد: ۳ مرحله رقابت برای تعیین تیم برنده وجود دارد که فاصله زمانی هر رقابت با مرحله بعدی، حدود ۴۰ روز خواهد بود که خود فرصتی برای آماده شدن تیم‌ها است.

شریف اظهار کرد: در مرحله چهارم، برای عمق‌بخشی به محتواهای دریافتی و همچنین برای اینکه ضمانت اجرایی پیدا کنند، ارزیابی و داوری‌ها با حضور مدیران اجرایی و اندیشمندان خبره هر موضوع انجام خواهد شد. وی گفت: ۴ داور در این بخش حضور دارند که ۲ نفر محتوای علمی و ۲ نفر الزامات اجرایی و قابلیت پیاده‌سازی را مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهند داد.

 شریف با اشاره به داور پنجم که مخاطبین متخصص آن حوزه رقابتی هست، گفت: گروه‌های تحلیل‌گر هم برای کمک به داورها و تیم‌ها، در این بخش برای نقش‌آفرینی حضور خواهند داشت.

رئیس بنیاد نخبگان فارس تأکید کرد: نخبگان، اساتید، دانشجویان، آموزگاران و... علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد بزرگ، تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه‌ای که به همین منظور تدارک دیده شده به آدرس «debate.bmn.ir» ثبت‌نام و شرکت کنند.

شریف با اشاره به اینکه برگزیدگان مرحله نیمه نهایی به بعد، عضو خانه نخبگان خواهند شد، افزود: به پاس زحمات کسانی که در قبال مشکلات و مسائل کشور بی‌تفاوت نیستند، ضمن ایجاد فرصت اثرگذاری در حکمرانی برای آنان، برگزیدگان رقابت نهایی هم علاوه بر جایزه نقدی ۱۰ میلیارد ریالی، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار بابت عملیاتی کردن راه‌کارهای منتخب پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما