شناسهٔ خبر: 66717711 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جام رسانه امید| مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان:

فولاد دومین صنعت ارزآور کشور است

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: در دهه ۸۰ پس‌ از آمریکا،‌ دومین واردکننده فولاد در جهان بودیم و امروز تبدیل به دهمین کشور صادرکننده فولاد شده‌ایم که سال گذشته دومین صنعت ارزآور کشور به حساب آمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی محمدی پیش از ظهر امروز _شنبه بیست‌ونهم اردیبهشت_ در اختتامیه جشنواره جام رسانه امید اظهار کرد: صنعت فولاد یکی از ملاک‌های قدرت و توسعه‌یافتگی‌کشورها است، چرا که موجب توسعه در بخش‌های مختلف می‌شود.

وی افزود: در دهه ۸۰ پس‌از آمریکا، دومین واردکننده فولاد در جهان بودیم و امروز تبدیل به دهمین کشور صادرکننده فولاد شده‌ایم که سال گذشته دومین صنعت ارزآور کشور به حساب آمده است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان عنوان کرد: این شرکت از جمله شرکت‌های سرآمد در فولاد است که در سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری رسید و برای تأمین نیاز صنایع مهم کشور تأسیس شد و تولیدات آن ورق‌های عظیمی است که لوله‌های نفت و گاز از آن ساخته می‌شود.

محمدی اظهار کرد: سال گذشته حدود ۷۳۰ تن ورق عریض تولید کردیم و در این راستا سود شرکت حدود ۶ همت بود و از سویی به‌عنوان صادرکننده نمونه فولاد شناخته شد.

وی عنوان کرد: در کنار بحث تولید و توسعه، کمک در مسئولیت‌های اجتماعی در دستورکار است و در این راستا موفقیت‌های ایجاد شده را ناشی از دعاهای مردم می‌دانیم.

نظر شما