شناسهٔ خبر: 66717574 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ ایران مطرح کرد

سهم ۱.۶ میلیون تنی ایران از تولید کاغذ در دنیا

علی فرقانی

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران با بیان اینکه حدود ۴۲۵ میلیون تن کاغذ در دنیا تولید می‌شود و چین بالاترین سهم را در این حوزه دارد، گفت: سهم ایران نیز ۱.۶ میلیون تن کاغذ است.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل روغنی گلپایگانی شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در آیین افتتاح طرح توسعه یک واحد تولید کاغذ در شهرستان زرندیه به اهمیت صنعت کاغذ پرداخت و اظهار کرد: تولید کاغذ به عنوان یک صنعت راهبردی در شاخصه اقتصادی موجب تقویت منابع درآمدی کشور شده و در شاخصه فرهنگی نیز موجب افزایش سرانه مطالعه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی هفت واحد تولید کاغذ با ایجاد افزون بر هفت هزار نفر اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم دارد، گفت: صنعت کاغذ و بسته‌بندی، تب‌سنج اقتصاد است و اگر درجه تب این صنعت افزایش پیدا کند حال صنعت نامساعد خواهد شد.

وی به مصرف ۹۰۰ تن کاغذ بسته‌بندی در شرایط خوب مصرف در کشور اشاره کرد و گفت: کاغذ بسته بندی که در این واحد صنعتی در زرندیه تولید می شود با کیفیت‌ترین محصول تولیدی در ایران است.

روغنی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۰ هزار تن کاغذ روزنامه مورد استفاده قرار می‌گیرد که دلیل آن روی آوردن مردم به فضای مجازی به جای روزنامه‌خوانی است.

روغنی با بیان اینکه تمام نیاز کشور به کاغذ تحریر در بخش کتب درسی، در ایران تولید می‌شود، افزود: از بازیافت، کاغذ تولید می‌شود و به یک محصول دارای ارزش افزوده بالا تبدیل شده ولی در بخش تامین مواد اولیه برای کاغذ بسته‌بندی دچار مشکل هستیم.

وی گفت: در ایران سرانه مصرف کاغذ ۲۱ کیلوگرم است و برای رسیدن به شاخص‌های جهانی راه طولانی داریم. باید این صنعت را گسترش دهیم تا به شاخص جهانی دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه صنعت، موتور محرکه اقتصاد است و هرگونه ناترازی در آب، گاز و برق موجب می‌شود که صنعت قربانی شود، افزود: جهش تولید با مشارکت مردم و مردمی‌سازی اقتصاد محقق خواهد شد. جهش تولید زمانی محقق می‌شود که تولید همراه با صادرات صورت گیرد و سیاست‌های ارزی کشور باید به تولید کمک کند.

وی با بیان اینکه سرمایه در گردش معضل دیگر پیش پای صنعت و تولید است و نباید از سیاست‌های انقباضی استفاده کرد، تصریح کرد: سرمایه در گردش و نقدینگی موجب تسهیل و جهش در تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه صنعت کاغذ باید هر پنج سال یکبار بازسازی و نوسازی شود، گفت: در مسیر دستیابی به اهداف توسعه‌ای، ایجاد چرخه نقدینگی و جلوگیری از رسوب غیرمولد آن از الزامات بانکی است. پرداخت به‌موقع تسهیلات مورد نیاز فعالان اقتصادی پیش‌شرط توسعه پایدار است.

روغنی افزود:

انتهای پیام

نظر شما