شناسهٔ خبر: 66717553 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

سردار قریشی:

در حمله به اسرائیل با ۱۲ لایه پدافندی مواجه بودیم | اقدامات ایران چگونه رصد می شد؟

جانشین سازمان بسیج گفت: در عملیات وعده صادق، موشک‌های و پهپادهای ما می‌بایست از ۱۲ لایه پدافندی برای رسیدن به هدف عبور می‌کردند که نشان‌دهنده سطح بالای فناوری بکار رفته در وعده صادق بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ سردار قریشی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش جام رسانه‌ای امید درباره ابعاد مختلف عملیات وعده صادق گفت: در این عملیات برای نخستین مرتبه حمله مستقیم از داخل خاک ایران علیه رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

وی افزود: در گذشته هرگاه رژیم اقدامی علیه منافع ما و یا جبهه مقاومت انجام می‌داد، پاسخ‌های قاطعی دریافت می‌کرد نمونه‌اش هم عملیاتی بود که علیه پایگاه آمریکا در نزدیکی مرز اردن اجرا شد.

سردار قریشی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های این عملیات آن بود که وعده صادق علیه رژیمی صورت گرفت که هم خودش سلاح اتمی دارد و هم مورد حمایت‌ کشورهایی است که دارنده سلاح اتمی بوده و از حق وتو برخوردارند.

جانشین سازمان بسیج با بیان اینکه در وعده صادق پس از حدود هفتاد سال برای اولین مرتبه یک کشور خارجی به رژیم صهیونیستی حمله کرد،‌ گفت: شما شاهد بودید که اسرائیل مواضع ارتش سوریه و در برخی موارد ارتش روسیه را در خاک سوریه مورد هدف قرار می‌داد اما هیچ وقت عکس العملی از آنها در سرزمین‌های اشغالی دریافت نکرده بود. علاوه بر این، این عملیات با تجهیزات تمام ایرانی اجرا شد و ما از تجهیزاتی که بعضا از برخی کشورها خریداری کرده‌ایم، استفاده نکردیم.

وی تصریح کرد: در این عملیات اهداف غیرنظامی انتخاب نشده بود و دو مورد از حفاظت شده‌ترین پایگاه‌های ارتش رژیم برای این حمله انتخاب شد. علاوه بر این موشک‌های و پهپادهای ما می‌بایست از ۱۲ لایه پدافندی برای رسیدن به هدف عبور می‌کردند که نشان‌دهنده سطح بالای فناوری بکار رفته در وعده صادق بود.

سردار قریشی با بیان اینکه عنصر غافلگیری در این عملیات تقریبا از بین رفته بود، گفت: دشمن با استفاده از رادارهایی با برد ۴۰۰۰ کیلومتر و همچنین ماهواره‌ها و هواپیماهای جاسوسی و تجهیزات جنگ الکترونیک از لحظه شروع عملیات،‌ اقدامات ما را رصد می‌کرد. علاوه بر این کلیه پایگاه‌های خارجی در منطقه نیز به کمک ارتش رژیم آمده بودند تا موشک‌ها و پهپادهای ما را رهگیری کنند لذا عبور از چنین سد پدافندی نیازمند فناوری بسیار بالایی بود که ما در اختیار داشتیم.

نظر شما