شناسهٔ خبر: 66717500 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

محمد خزاعی: احداث سینما، توسعه شاخص‌ترین جلوه فرهنگی کشور است

رئیس سازمان سینمایی کشور طی پیامی به بهانه افتتاح پردیس سینمایی «مهر مادر» از مشارکت و همراهی حوزه هنری در جریان جهاد ملی سینماسازی در کشور قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش هنرآنلاین، در این پیام که توسط محمدرضا سوقندی مدیرکل استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی قرائت شد، وی تاکید کرد: سینما، در جهان امروز، شاخص مهم توسعه ملی است و توجه به این نیاز ملی، کارکرد و دستاوردهای گسترده‌ای را به همراه دارد.

به گفته وی، خوشبختانه، با رویکرد «جهاد ملی سینماسازی» در سازمان سینمایی دولت سیزدهم، با مشارکت بخش های خصوصی، ارگانی و دولتی، بیش از گذشته، شاهد روشن شدن چراغ سینماها در مناطق مختلف کشور هستیم.

بر پایه این خبر، متن کامل پیام معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور به این شرح است:

در آغاز، مراتب سلام و احترام خویش را به محضر مسئولین، میهمانان، هنرمندان، سینماگران استان خوزستان و مردم شریف و مقاوم دزفول - «پایتخت مقاومت ایران» تقدیم می‌دارم.

پردیس2

خدای متعال را سپاسگزارم که با همت دلسوزان و دغدغه مندان ایران اسلامی، نهضت سینماسازی در سطح ملی با قدرت ادامه دارد و در هر گوشه این دیار کهن زنجیره افتتاح سالن‌های سینما با انرژی و امیدبخش در حال گسترش است تا هموطنان عزیزمان از این نعمت و حق مسلم خویش بهره‌مند می‌شوند.

سینما، در جهان امروز، شاخص مهم توسعه ملی است و توجه به این نیاز ملی، کارکرد و دستاوردهای گسترده‌ای را به همراه دارد.

خوشبختانه، با رویکرد «جهاد ملی سینماسازی» در سازمان سینمایی دولت سیزدهم، با مشارکت بخش های خصوصی، ارگانی و دولتی، بیش از گذشته، شاهد روشن شدن چراغ سینماها در مناطق مختلف کشور هستیم.

 به عنوان متولی و مسئول سینما وظیفه خویش می دانم از همراهی نهادها ودستگاه‌های مختلف اجرایی کشور، بویژه، حمایت، همراهی و مشارکت گسترده «حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی» که از همراهان و حامیان جدی سازمان سینمایی‌در این نهضت ملی به شمار می آیند، قدردانی و تشکر نمایم.

پردیس3

احداث سینما، توسعه شاخص‌ترین جلوه فرهنگی کشور است و این اتفاق خجسته و مبارک را به مردم قهرمان دزفول- شهر نماد مقاومت - و از گنجینه‌های ارزشمند میراث معنوی هشت سال دفاع مقدس تاریخ این سرزمین، تبریک می‌گویم.

از اینکه توفیق نصیب بنده نشد و نتوانستم در محضر شما حضور پیدا کنم عذرخواهی می‌کنم.

شایسته می‌دانم ضمن تشکر از مدیران و مسئولان فهیم استان خوزستان و شهرستان دزفول، از برادر عزیزم محمدمهدی دادمان ریاست محترم حوزه هنری انقلاب اسلامی، حمیدرضا جعفریان مدیر سازمان سینمایی سوره و همکاران موسسه بهمن سبز، به خاطر مشارکت و اهتمام به جریان «جهاد ملی سینماسازی» و افتتاح این سینما قدردانی و سپاسگزاری نمایم.

شایان ذکر است این پیام توسط محمدرضا سوقندی مدیرکل آمپر استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی در آئین افتتاحیه پردیس سینمایی «مهر مادر» قرائت شد. 

پردیس1

نخستین پردیس سینمایی شهر دزفول با زیربنای ۲۷۰۰ متر در شمال استان خوزستان به همت حوزه هنری آماده بهره برداری شد و عصر امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه با حضور مدیران سینمایی و جمعی از هنرمندان افتتاح شد. این پردیس سینمایی با ظرفیت ۴۸۰ صندلی و پنج سالن سینمایی از جمله یک سالن چندمنظوره، یک سالن اختصاصی کودک و یک سالن VIP مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این مراسم فیلم سینمایی «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه‌کنندگی یوسف منصوری رونمایی می‌شود.

 

نظر شما