شناسهٔ خبر: 66717416 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مطالبات همه کارگران پیمانکاری پتروشیمی اصفهان پرداخت نشد

در حالی که قرار بود بخشی از مطالبات مزدی کارگران پیمانکاری پروژه پتروشیمی اصفهان روز چهارشنبه (۲۶اردیبهشت ماه) پرداخت شود و به‌رغم وعده‌های مسئولان این پرداخت برای همه کارگران انجام نشده است.

صاحب‌خبر -

جمعی از کارگران پیمانکاری پروژه پتروشیمی اصفهان در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم پرداخت مطالبات مزدی بیش از نیمی از همکاران خود خبر دادند.

این کارگران که تعداد آن‌ها ۸۰ نفر است و تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «فراب» و در نهایت شرکت مادر تخصصی «اودی سی سی» مشغول کارند، می‌گویند: طی روزهای نوزدهم و۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری برای معوقات مزدی و مشخص نبودن وضعیت پرداخت دستمزدمان در محوطه محل کار خود دست به اعتراض صنفی زدیم که در نهایت مسئولان واحد حراست پتروشیمی با حضور در جمع متعرضان و در تماس تلفنی با مدیران، به کارگران وعده پرداخت معوقات مزدی همه کارگران را تا روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه جاری را دادند.

براساس ادعای کارگران، شرکت «اودی سی سی» که از مهر ماه سال ۱۴۰۲ مسئولیت پرداخت مستقیم حقوق کارگران شرکت «فراب» را برعهده گرفته، با پرداخت حقوق کامل شماری از کارگران هنوز حقوق بیش از نیمی دیگر از کارگران را پرداخت نکرده و در این بین شمار قابل توجهی هم نصفه و نیمه مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

کارگران پیمانکاری پروژه پتروشیمی اصفهان می‌گویند: بارها برای دریافت مطالبات خود به دفتر پیمانکار و کارفرمای اصلی مراجعه کرده‌ایم، اما تاکنون پاسخ روشنی نگرفته‌ایم و علارغم وعده‌های داده شده از سوی برخی مسئولان کارگاه مشخص نیست چه زمانی قرار است کارفرمای اصلی، مطالبات مابقی کارگران را پرداخت کنند.

کارگران پیمانکاری پروژه پتروشیمی اصفهان تاکید کردند: مطالبات مزدی ما از اسفند ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت نشده است در عین حال هنوز عیدی و پاداش خود را دریافت نکرده‌ایم.

همچنین به نقل از کارگران گفته می‌شود؛ اخیر خبرهایی از سوی مسئولان شرکت مبنی بر برگزاری جلسه‌ای از سوی سرپرست کارگاه و سرپرست پروژه به گوش می‌رسد که امیدواریم به زودی مسائل مزدی کارگران این پروژه حل شود.

انتهای پیام/

نظر شما