شناسهٔ خبر: 66717247 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

معاون سیاسی وزیر امور خارجه:

«بریکس» هسته اولیه اراده برای ساختن جهان عادلانه است

صاحب‌خبر -

معاون سیاسی وزیر امور خارجه از گروه بریکس به عنوان هسته اولیه و پیشران اراده جمعی بین‌المللی برای ساختن جهانی مبتنی بر عدالت و تأمین منافع کشورهای مستقل یاد کرد.
علی باقری که به دعوت رئیس‌جمهوری تاتارستان با هدف شرکت در پانزدهمین اجلاس بین‌المللی اقتصادی روسیه- جهان اسلام به کازان سفر کرده است، این سخنان را در نشست تخصصی بررسی مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در این اجلاس بیان کرد.
وی تأکید کرد: اراده جدی ما در گروه بریکس این است که زمینه پیوستن دیگر بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی را برای حرکت مؤثرتر و اثربخش‌تر در مناسبات بین‌المللی به دنبال داشته باشیم.
وی اظهار داشت: از این منظر، نشست آتی سران گروه بریکس در جمهوری تاتارستان که در دوره ریاست روسیه بر این گروه برگزار خواهد شد از نظر ما نشستی بسیار مهم و تعیین‌کننده خواهد بود. تلاش جدی ایران و روسیه این است که این نشست را به نقطه عطفی در همکاری بین کشورهای عضو بریکس تبدیل کنیم.
معاون وزیر امور خارجه از اجلاس همکاری‌های روسیه  - جهان اسلام به عنوان یک رویداد مهم در عرصه اقتصاد بین‌المللی یاد کرد و با اشاره به حضور فعالانه ایران در این اجلاس گفت: جمهوری اسلامی ایران و به طور مشخص سفارت کشورمان در مسکو و سرکنسولگری در کازان با همه توان و ظرفیت در حال تلاش هستند که موانع موجود بر سر راه توسعه همکاری‌ها را از میان بردارند و دریچه جدیدی از مناسبات اقتصادی تهران و مسکو را بگشایند.

نظر شما