شناسهٔ خبر: 66716310 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

آغاز سال تحصیلی مدارس؛ اول مهر، یا وقتی دیگر؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق مصوبه مجلس، آموزش و پرورش استان‌ها می‌توانند زمان آغاز سال تحصیلی را تغییر دهند.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی کاظمی؛ درباره مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس اظهار کرد: طبق قانون قبلی آغاز سال تحصیلی اول مهر و زمان پایان آن 31 اردیبهشت بود و در خرداد هم شاهد برگزاری امتحانات بودیم.

وی افزود: با توجه به جغرافیای متفاوت در مناطق مختلف کشور، می‌توانیم زمان آغاز سال تحصیلی را در برخی استان‌ها قبل از مهر داشته باشیم و آموزش و پرورش به دنبال اجرای آن بود که با مصوبه مجلس محقق شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با مصوبه مجلس برای شناورسازی تقویم آموزشی مدارس، استان‌ها می‌توانند در شورای آموزش و پرورش استان، زمان آغاز سال تحصیلی را تغییر دهند.

کاظمی بیان کرد: با توجه به اینکه امتحانات نهایی در یک زمان مشخص است، استان‌ها باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا امتحانات نهایی در خرداد برگزار شود همچنین شروع زمان آموزش در دوره ابتدایی و متوسطه اول در اختیار و مدیریت استان‌ها قرار دارد و شورای آموزش و پرورش نسبت به این موضوع تصمیم می‌گیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا شروع سال تحصیلی می‌تواند در مهر نباشد، گفت: چند سال گذشته تصمیماتی مبنی بر داشتن تعطیلات زمستانه مطرح بود، بر این اساس اگر برخی از استان‌ها سال تحصیلی را زودتر و از اول شهریور آغاز کنند، طبعاً می‌توانند در زمان سرما یا آلودگی هوا تعطیلات زمستانی داشته باشند.

نظر شما