شناسهٔ خبر: 66715771 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیر انتشارات امیرکبیر: نمایشگاه کتاب دورهمی بزرگ اهالی فرهنگ است

مدیر انتشارات امیرکبیر عنوان کرد: نمایشگاه کتاب دورهمی بزرگ اهالی فرهنگ و کتاب محسوب می‌شود که ناشران نتیجه یکسال زحمت خودشان را در این ایام می‌بینند. مدیر انتشارات امیرکبیر عنوان کرد: نمایشگاه کتاب دورهمی بزرگ اهالی فرهنگ و کتاب محسوب می‌شود که ناشران نتیجه یکسال زحمت خودشان را در این ایام می‌بینند.

صاحب‌خبر -

مهران عباسی مدیر انتشارات امیرکبیر درخصوص سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا گفت: این رویداد، دورهمی بزرگ اهالی فرهنگ و کتاب محسوب می‌شود که ناشران نتیجه یکسال زحمت خودشان را در این ایام می‌بینند. خوشبختانه نمایشگاه امسال رونق خوبی داشت و فروش ما در مقایسه با مابقی غرفه‌ها بیشتر بود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا متراژ غرفه انتشارات امیرکبیر نسبت سایر غرفه‌ها بیشتر است، توضیح داد: تقسیم‌بندی غرفه‌ها براساس تعداد کتاب‌های منتشر شده است. یعنی اختصاص متراژ غرفه برمبنای نشر در ادوار مختلف اتفاق می‌افتد. انتشارات امیرکبیر بیش از ۳۹۰۰ عنوانِ یکتا، کتاب دارد و طبیعتا در مقایسه با ناشری که ۲۰۰ عنوان کتاب به چاپ رسانده باید سهم بیشتری داشته باشد.

عباسی درخصوص پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات امیرکبیر در نمایشگاه امسال بیان کرد: امیرکبیر در حوزه‌های کلیات، ادبیات، تاریخ و... کتاب‌های گوناگونی دارد. کماکان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های ما «قصه‌های خوب برای بچه‌های بد» نوشته مهدی آذریزدی است که سال گذشته هم پرفروش‌ترین کتاب بخش مجازی نمایشگاه بود. در کنار آن مجموعه آثار «جلال آل احمد» هم که مجددا تجدید چاپ شد، با اقبال بسیار خوبی مواجه شد.

وی در ادامه افزود: انتشارات امیرکبیر ۴۰ عنوان کتاب چاپ اول، ۳۰ عنوان کتاب در بخش کودک و نوجوان و ۱۰۵ عنوان کتاب تجدید چاپ در نمایشگاه کتاب امسال داشت.

عباسی در پایان گفت: از آنجایی که چاپ اول بسیاری از کتاب‌ها در دقیقه نود و نزدیک به آغاز نمایشگاه اتفاق می‌افتد، زمانی برای رونمایی و جشن امضا وجود ندارد و معمولا این برنامه‌ها به فصل پاییز موکول می‌شوند.‌

انتهای پیام/

نظر شما