شناسهٔ خبر: 66715715 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

ترامپ: جنگ جهانی سوم پیش از انتخابات آمریکا اتفاق می‌افتد

«این احتمال وجود دارد که در پنج ماه آینده جنگ جهانی سوم رخ دهد، چون ما افراد بی‌کفایتی داریم. خودتان میبینید که ما کشوری داریم که بسیار شکننده است. ما کشوری داریم که می‌تواند خیلی سریع به جنگ جهانی سوم نزدیک شود، زیرا ما مردم احمقی داریم که کشورمان را اداره می‌کنند.»

صاحب‌خبر -

دونالد ترامپ می‌گوید که در پنج ماه منتهی به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، به دلیل بی‌کفایتی رئیس‌جمهور کنونی این کشور، ممکن است جنگ جهانی سوم آغاز شود.

به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جمع حامیانش در مینه‌سوتا گفت: «با احمقی‌هایی که این کشور را اداره می‌کنند، افراد زیادی باقی نمی‌مانند؛ زیرا قدرت تسلیحات امروزی بسیار ترسناک است.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی ادامه داد: «این احتمال وجود دارد که در پنج ماه آینده جنگ جهانی سوم رخ دهد، چون ما افراد بی‌کفایتی داریم. خودتان میبینید که ما کشوری داریم که بسیار شکننده است. ما کشوری داریم که می‌تواند خیلی سریع به جنگ جهانی سوم نزدیک شود، زیرا ما مردم احمقی داریم که کشورمان را اداره می‌کنند.»

ترامپ همچنین بار دیگر مدعی شد که درگیری روسیه و اوکراین و درگیری‌های «خاورمیانه» یا تورم بالا، در صورتی که خودش رئیس‌جمهور بود، اتفاق نمی‌افتادند.

دونالد ترامپ بار‌ها گفته است در صورتی که بار دیگر وارد کاخ سفید شود، می‌تواند ظرف مدت کوتاهی به جنگ اوکراین پایان دهد، اما به برنامه خاصی اشاره نکرده و از طرف دیگر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید طرحی صلحی که شامل واگذاری اراضی باشد، نمی‌پذیرد.

ترامپ در بخش دیگری از صحبت‌هایش از بایدن و شبکه خبری سی. ان. ان بابت مناظره قریب‌الوقوع انتقاد کرد و مدعی شد که بایدن از نظر جسمی به قدر کافی صحیح و سالم نیست که بتواند در مناظره شرکت کند و یکی از گوینده‌های این شبکه خبری را نیز مورد انتقاد قرار داد.

ترامپ به انتقاد از «جیک تپر» گوینده سی. ان. ان پرداخت و گفت، بایدن باید پیش از مناظره تست مصرف مواد مخدر بدهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی‌اش گفت: «احمقی از سی. ان. ان را یادتان هست؟»

ترامپ مدت‌هاست که با سی. ان. ان روابط خوبی ندارد و اغلب این شبکه خبری را به بیان اظهارات بی پایه و اساس علیه خودش متهم می‌کند.

وی در این سخنرانی در مینه‌سوتا علیه چندین فقره جرم که با آن‌ها مواجه است، صحبت کرد البته لحنی آرام‌تر نسبت به سخنرانی‌های قبلی‌اش در نیوجرسی و فلوریدا داشت که در آن‌ها گفته بود، بایدن را فاشیست‌ها احاطه کرده‌اند و او را به اداره یک «دولت گشتاپویی» متهم کرده بود.

نظر شما