شناسهٔ خبر: 66715545 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

گردشگری مناطق آزاد پایلوت سیاست های اقتصاد مقاومتی است

دکتر محمد فرزاد میرزایی قلعه، از قرارگیری کلان سیاست‌های گردشگری مناطق آزاد بر ریل سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی خبر داد، ایشان با اشاره به این موضوع که سیاست‌های توسعه گردشگری مناطق آزاد منطبق با احکام سیاستی مندرج در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، اضافه نمودن که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را می‌توان بر پنج مقوله نوآوری ، مردمی‌سازی، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، صادرات محصولات و تکمیل زنجیره ارزش تقسیم بندی نبود که با این وصف با ۲۳ حکم مندرج در این سیاست‌ها رو به رو می‌شویم. که تلاش شده است تمامی این احکام در بودجه ریزی عملیاتی سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد در ۶۰ راهبرد عملیاتی در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

 

ایشان در ادامه مصاحبه با خبرنگار ایلنا مطرح نمودند در سال گذشته جامعه محلی مناطق آزاد تجربه میزبانی بیش از ۵۰ میلیون مسافر را داشته است. که بنا است در سال ۱۴۰۳ این تعداد را به بیش از ۶۵ میلیون نفر برسانیم . 

میرزایی قلعه در ادامه با تاکید بر امر مردمی سازی فعالیت‌های حوزه گردشگری مطرح نمودند در مناطق آزاد گردشگران میهمانان ناخوانده محسوب نمی شوند بلکه برای هر مسافر با هر سلیقه‌ای بسته های متنوع میزبانی توسط جامعه محلی تدارک دیده شده است.

ایشان با بیان این موضوع که در دو سال گذشته رشد بوم گردی ها در مناطق آزاد ۴ برابری بوده است اشاره نمودند، برای ارزان سازی سفر سیاست گسترش این نوع از خدمات و البته خانه و کاشانه در حال انجام است.

مدیر کل گردشگری مناطق آزاد در ادامه از رشد ۳۲ درصدی سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری مناطق آزاد بخصوص در بخش هتلی خبر داد .

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما