شناسهٔ خبر: 66715135 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش مدودف به احتمال ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین

رئیس‌جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه گفت، اگر غرب به کی‌یف موشک‌های دوربرد بدهد، تنها «نقطه امن» مرز لهستان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین مقامات آمریکایی مدعی هستند که در صورت تحویل کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین، این کشور می‌تواند بخشی از پیشروی‌های روسیه در این مدت را خنثی کرده و ارتش روسیه را به عقب براند؛ اما مسئله کمبود نیروهای اوکراینی دغدغه دیگری است که در کنار کمبود تسلیحات و ضعف ارتش اوکراین برجسته می‌شود.

به نقل از ایسنا «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بوده، در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «استراتژیست‌های احمق ناتو عمیقا می‌خواهند تمام اوکراین تحت کنترل روسیه باشد، به همین خاطر است که آنها قصد دارند تسلیحات دوربرد به کی‌یف تحویل دهند.»

او در ادامه تاکید کرد: «اگر غرب تسلیحات و موشک‌های دوربرد به اوکراین بدهد، تنها نقطه امن مرز لهستان خواهد بود. به عبارتی، امنیت شهرها و روستاها نمی‌تواند تضمین شود. حتی اگر تصور کنیم که کی‌یف اسنادی را با واشنگتن امضا کرده است، باز هم کی‌یف با دریافت این تسلیحات همه چیز را نقض می‌کند و پیامدهای دریافت این نوع از تسلیحات مشخص است.»

مدودف در پایان پیامش با اشاره به تسلیحات هسته‌ای غیراستراتژیک روسیه که اخیرا از انجام رزمایش‌های مربوطه خبر داده بود، نوشت: «اگر این روند (دریافت تسلیحات) ادامه پیدا کند، منطقه امن جایی در مرز لهستان خواهد بود و این بسیار خطرناک است. علاوه بر این، تسلیحات هسته‌ای غیراستراتژیک روسیه مفهوم پیچیده‌ای دارد و قدرت آنها بسیار چشمگیر و حائز اهمیت است.»

۳۱۱۳۱۱

نظر شما