شناسهٔ خبر: 66714933 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دومین دوره اعطای صلاحیت لارنگوسکوپی به روش استروبوسکوپی برگزار شد

دومین دوره اعطای صلاحیت لارنگوسکوپی به روش استروبوسکوپی ویژه کارشناسان، توسط انجمن علمی گفتاردرمانی ایران در سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، لارنگوسکوپی به روش استروبوسکوپی به عنوان یک روش علمی و بالینی برای ارزیابی بالینی تار‌های صوتی و حنجره امروزه در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تصویربرداری لارنگوسکوپی به روش استروبوسکوپی از حنجره همراه با عملکرد مکانیکی آن، یک روش بدون درد و خونریزی است که انجام آن برای مدیریت پیشرفته اختلالات صوتی انسان ضروری است.

با توجه به اینکه آسیب شناسان گفتار و زبان برای انجام این ارزیابی، در مقطع کارشناسی ملزم به دریافت تاییدیه از انجمن علمی گفتاردرمانی ایران هستند، دومین دوره چهار روزه آموزش و آزمون اعطای صلاحیت بالینی در دانشگاه تهران برگزار شد.

این کارگاه در چهار روز روز مجزا با امکانات آموزشی و آزمونی مناسب برگزار گردید و استقبال از این دوره بسیار عالی بود.

مدرسین این دوره جناب آقای دکتر دبیر مقدم (استاد گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران)، سرکار خانم دکتر خدامی (دانشیار گروه گفتاردرمانی دانشگاه تهران)، جناب آقای رضایی فرد و سرکار خانم مویدفر (دانشجویان مقطع دکترای تخصصی گفتاردرمانی)، سرکار خانم فرزادی و جناب آقای حشمتی (کارشناسان گفتاردرمانی) بودند.

شرکت کنندگان ابتدا ساعت‌های متمادی آموزش‌های تئوری و همچنین آشنایی با اختلالات عملکردی را دریافت کردند و پس از آن اجرای عملی این روش به فراگیران آموزش داده شد.

در انتها آزمون عملی زیر نظر مدرسین از فراگیران به عمل آمد.

انجمن علمی گفتاردرمانی ایران در تلاش است با برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی در حوزه گفتاردرمانی، بستر مناسبی را به منظور ارتقای سطح یادگیری و بالینی اعضای جامعه گفتاردرمانی فراهم آورد.

برچسب‌ها:

نظر شما