شناسهٔ خبر: 66714657 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تقویت شبکه برق استان تهران هزینه شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: برای آماده‌سازی تأمین برق پیک تابستان ۱۴۰۳، بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های سرمایه‌ای در بخش احداث شبکه‌های جدید، اصلاح شبکه‌ها، تعمیرات خطوط ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف و تعمیرات ترانس‌ها هزینه شد.

صاحب‌خبر -

قاسم شهابی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: شرکت توزیع برق استان تهران، بعد از شرکت توزیع برق تهران بزرگ، با 2 میلیون و 750 هزار مشترک بزرگترین شرکت توزیع برق کشور است.

وی افزود: سالانه بیش از 100 هزار انشعاب جدید در استان تهران به‌جز آمار شهر تهران، به‌فروش می‌رسد و با توجه به وسعت 13 هزار کیلومتری تحت پوشش این شرکت که 15 شهر با 22 منطقه برق، 34 هزار کیلومتر شبکه فشارضعیف 20 کیلوولت و 63 هزار دستگاه ترانس را دربرمی‌گیرد، بایستی خودمان را برای تأمین یک برق مطمئن همواره در شرایط آمادگی کامل نگه‌داریم.

شهابی بزرگترین چالش را افزایش مصرف برق در تابستان دانست و گفت: سال گذشته نیاز مصرف برق استان تهران در تابستان به 3800 مگاوات رسید که با مدیریت مصرف و برنامه‌ریزی برای صنایع توانستیم قریب به 500 مگاوات صرفه‌جویی در ساعات اوج بار شبکه را محقق کنیم و پیک تابستان 1402 را در استان تهران به 3300 مگاوات برسانیم.

وی ادامه داد: برای آماده‌سازی تأمین پایدار برق پیک تابستان 1403، بالغ بر 1000 میلیارد تومان در حوزه‌های سرمایه‌ای در بخش احداث شبکه‌های جدید، اصلاح شبکة‌های موجود، تعمیرات خطوط 20 کیلوولت و فشار ضعیف و تعمیرات ترانس‌ها هزینه شد و اقدامات موثری صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران  از تدوین 124 اقدام عملی برای گذر از پیک تابستان 1403 در استان تهران خبر داد و گفت: با بررسی دقیق تک به تک شهرها و مناطق برقی تحت پوشش، این 124 اقدام استحصال شده و به دقت در حال فعالیت در این راستا هستیم.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم نیاز مصرف برق در پیک تابستان امسال در استان تهران به 4000 مگاوات برسد که در نظر داریم با برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گرفته، 503 مگاوات پیک‌سایی و مدیریت بار اعمال کنیم تا پیک تابستان امسال در استان تهران به حدود 3500 مگاوات کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما