شناسهٔ خبر: 66714639 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادعای منابع آمریکایی درباره مذاکره غیرمستقیم ایران و آمریکا

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند مقامات ارشد ایرانی با همتایان آمریکایی خود در عمان درحال مذاکره غیرمستقیم برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه هستند.

صاحب‌خبر -

وب سایت خبری آمریکایی آکسیوس به نقل از منابع آگاه مدعی شد: مقامات آمریکایی در عمان با میانجیگران مسقط و نماینده ایران برای بررسی راه‌های جلوگیری از تشدید تنش در منطقه گفتگوی غیرمستقیم داشتند.

براساس گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند: مذاکرات با ایران در عمان دومین مذاکرات متوالی از ژانویه سال جاری است که برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا و آبرام پالی، معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در آن شرکت کردند.

بر اساس گزارش‌ها، مقامات آمریکایی سه‌شنبه گذشته وارد مسقط شدند و با میانجی‌های عمانی دیدار کردند تا درباره پیامد‌های احتمالی اقدامات ایران در منطقه و موضوع برنامه هسته‌ای کشورمان گفتگو کنند.با این حال  مشخص نیست چه کسی نماینده ایران در این مذاکرات بوده است.

آکسیوس در گزارش خود ادعا کرده است که یکی از اهداف اصلی دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از ۷ اکتبر، جلوگیری از تبدیل مناقشه غزه به جنگ منطقه‌ای بوده است. 

مترجم: مینا عظیمی

نظر شما