شناسهٔ خبر: 66714478 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جشنواره طعم کتاب با عشایر در لرستان

مدیر کل امور کتابخانه‌های عمومی لرستان از برگزاری جشنواره طعم کتاب با عشایر در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

جشنواره طعم کتاب با عشایر  در لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای لرستان؛  مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: جشنواره «طعم کتاب با عشایر» در یکی از مناطق عشایری استان  و با هدف عدالت اجتماعی و بهره‌مندی اقشار مختلف جامعه از امکانات و تسهیل دسترسی عموم مردم به کتاب و کتابخانه، با مساعدت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در استان لرستان اجرا می‌‎شود.
سید سجاد راستخانه با اشاره به اینکه لرستان استانی است که در فصول گرم سال جمعیت زیادی از جامعه عشایر را در خود پذیرا می‎شود، افزود: این برنامه با هدف آشنایی دانش‌آموزان، کودکان، نوجوانان و جوانان مناطق عشایری با فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می‏‌شود و تلاش ما بر این است در کنار ترویج کتابخوانی فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز در کنار این طرح اجرا شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: با هماهنگی امور عشایری استان لرستان در یک منطقه عشایری استان که جمعیت عشایری آن نسبت به بقیه مناطق بیشتر است، یک چادر برای راه‌اندازی کتابخانه نصب و در این چادر عشایری خدمات ویژه‌ای به مخاطبان ارائه خواهد شد.
راستخانه برنامه‌های «جشنواره طعم کتاب با عشایر» را شامل قصه‌گویی، جمع‌خوانی، شاهنامه‌خوانی، اهدای کتاب، اهدای جوایز و معرفی کتاب اعلام کرد وگفت: خدمت‌رسانی فرهنگی به عشایر یکی از اولویت‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان است.
این جشنواره اواخر فصل بهار در استان آغاز می‌‎شود که امیدوارم سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط همکاری لازم با اداره‌کل کتابخانه‌های استان را داشته باشند.

نظر شما