شناسهٔ خبر: 66714315 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

به مناسبت دهه کرامت انجام شد؛

کردستان زیر سایه پرچم رضوی

کاروان زیر سایه خورشید در آستانه میلاد امام رضا (ع) به مریوان آمد و مورد استقبال پرشکوه مردم این شهرستان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، روز‌های «کرامت» است و حالا شهر مرزی مریوان، میزبان خادمان حرم آقاست، خادمانی که پرچم‌های متبرک حرم مطهر رضوی را سوغات سفر کرده‌اند و آن را به جمع عاشقانی می‌برند که دست‌هایشان از حرم دور است، اما دل‌هایشان همیشه و همه جا با نام «علی بن موسی الرضا» آسمانی می‌شود.

مردم خونگرم شهر مریوان برای رسیدن کاروان عاشقان رضوی لحظه‌شماری کردند و خادم‌یاران حرم امام رضا (ع) نیز با دسته‌های گل و بسته‌های متبرک به استقبال ورود خادمان حرم امام رئوف رفتند.


در این مراسم خادمین آستان رضوی به ذکر مدح امام خوبی‌ها پرداخته و این حضور معنوی خادمین به همراه پرچم بارگاه رضوی، فضای خاصی به مراسم بخشید و مشتاقان امام رئوف با استقبال گرم از فضای معنوی خادمین و پرچم گردانی ارادت خود را به امام رضا (ع) عنوان کردند و نجوای درونی خود را به امام رأفت و مهربانی در میان گذاشتند.


از اول ورود خادمین بیرق امام رضا (ع) همراه با مسئولین و مردم به گلزار شهدای شهرستان و بعد از زیارت به تکیه شیخ محمد کسنزانی، در آنجا دراویش با استقبال گرم و با ذکر و نوحه‌خوانی از بیرق رضوی طواف کردند.


این کاروان بیرق امام رضا (ع) سپس به همراه حاضرین به نقطه صفر مرزی رفته و مورد استقبال نیرو‌های هنگ مرزی قرارگرفته و مداحین حرم و بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) به مدح و ثنا پرداخته و از آخرین نقطه مرزی ایران و عراق به ارباب بی کفن خود حضرت سید الشهداء امام حسین (ع) ادا احترام نموده و به ارباب خودشان سلام دادند.


عطایی سرپرست کاروان بیرق رضوی هدف از این سفر معنوی را ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ زیارت از راه دور عنوان کرد و گفت: این کاروان در شهرستان‌های سنندج، قروه، بیجار و کامیاران مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه با ورود این کاروان به شهر‌های استان برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود اظهار کرد: حضور در بیمارستان‌ها و عیادت از بیماران و بازدید از زندان‌ها بازدید از غسالخانه‌ها، آتش نشانی‌ها، خدمات مرزبانی و مشاغل شبانه از برنامه‌های شاخص کاروان رضوی است.


در ادامه کاروان رضوی با خانواده شهدا دیدار کردند و سپس وارد کوی سازمانی سپاه، ارتش و حسینیه سید الشهداء (ع) شدند و مورد استقبال بی‌نظیر عاشقان و دلدادگان آن حضرت شدند.

انتهای خبر/

نظر شما