شناسهٔ خبر: 66714114 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یادواره روز نکبت در سازمان ملل

رئیس کمیته اعمال حقوق مردم فلسطین در سازمان ملل تاکید کرد ۷۶ سال پیش رژیم صهیونیستی در روز نکبت با استفاده وحشیانه از زور، ۷۵۰ هزار فلسطینی را آواره کرد و همچنان تا امروز همان گونه با مردم فلسطین رفتار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک؛ در مراسمی که سازمان ملل برای دومین سال پیاپی به عنوان یادواره روز نکبت برگزار کرد. رئیس کمیته اعمال حقوق مردم فلسطین در سازمان ملل تاکید کرد ۷۶ سال پیش رژیم صهیونیستی در روز نکبت با استفاده وحشیانه از زور، ۷۵۰ هزار فلسطینی را آواره کرد و همچنان تا امروز هم همان گونه با مردم فلسطین رفتار می کند.

در این نشست، جیخ نیانگ رئیس کمیته اعمال حقوق مردم فلسطین سازمان ملل افزود اتفاقات ۷ ماه اخیر غزه، فاجعه ای تاریخی و عامل گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه  (غرب آسیا) است، متاسفانه شورای امنیت هم کاملا فلج شده است.

سخنرانان دیگر هم ادامه جنایات رژیم صهیونیستی و قتل عام مردم غزه را با حمایت کشورهای غربی و به ویژه آمریکا تقبیح کردند.

آردی ایمسیس استاد دانشگاه کویینز نیویورک گفت نکبت یک ساختار است نه یک رویداد، ساختاری که در مدت نزدیک به هشت دهه، از سوی رژیم صهیونیستی و با تبانی ، همکاری و توجیه های آمریکا و کشورهای غربی شکل گرفته است.

کرمه کومرل استاد دانشگاه هاروارد نیز گفت اخراج اجباری جمعی، کشتار جمعی، مصادره زمین، قتل عام و بازداشت، اینها بخش‌های مختلف طرح نسل کشی مستمر اسرائیل در فلسطین از سال ۱۹۴۸ میلادی تاکنون است.

ییسرائیل داوید ویس سخنگوی اتحادیه جهانی یهودیان ضدصهیونیسم هم در این نشست رسمی سازمان ملل متحد گفت زمانی که ما یهودیان در اروپا مورد ظلم قرار می‌گرفتیم، مردم کشورهای اسلامی و عربی از ما به گرمی پذیرایی کردند. آنچه امروز اسرائیل به نام دین یهود ضد فلسطینیان انجام می‌دهد, هیچ ربطی به دین یهود ندارد.

همزمان با این نشست، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه به فضاسازی رژیم صهیونیستی درباره ایجاد شبهه درباره تعداد کشته شدگان در غزه واکنش نشان داد و اعلام کرد آمارها واقعی و صحیح است و ۵۲ درصد کشته ها در غزه هم زن و کودک هستند.

<div id="video-display-embed-code_11124881"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4237018/11124881?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما