شناسهٔ خبر: 66713757 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

گفت و شنود/ پول آدامس!

می‌گویند انتخاب شنبه به خاطر تعطیلی این روز در آمریکا، اروپا، چین، روسیه و برخی دیگر از کشورهاست و برای استفاده از فرصت‌های تجاری با این کشورها، شنبه را تعطیل کرده‌ایم!

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت:

گفت: چی شد که مجلس روز شنبه را تعطیل رسمی اعلام کرد؟!

گفتم: قرار بود تعطیلات هفته دو روز باشد و بحث بین شنبه و پنج‌شنبه بود و مجلس بین این دو روز، شنبه را ترجیح داد!

گفت: بر فرض که نیاز به دو روز تعطیل هفته بود، چرا پنج‌شنبه را تعطیل نکردند و به سراغ شنبه که تعطیل رسمی یهودیان است و پُر از شائبه می‌باشد رفتند؟!

گفتم: می‌گویند انتخاب شنبه به خاطر تعطیلی این روز در آمریکا، اروپا، چین، روسیه و برخی دیگر از کشورهاست و برای استفاده از فرصت‌های تجاری با این کشورها، شنبه را تعطیل کرده‌ایم!

گفت: اولاً که امروزه تراکنش‌های تجاری به صورت دیجیتال است و به تعطیلی‌ها ربطی ندارد.

ثانیاً؛ مگر از جمعیت ۸۵ میلیون نفری ایران، چند نفر تجارت خارجی دارند؟! ثالثاً؛ چه تعداد از این معاملات نمی‌تواند با یک روز فاصله انجام بگیرد؟! رابعاً؛ با برخی کشورها بین ۴ تا ۱۵ ساعت فاصله زمانی داریم. مثلاً وقتی در ایران روز است در آن کشورها شب و یا غروب است! خامساً؛ در بسیاری از کشورها شنبه نیمه‌تعطیل است و در نیمه دیگر فرصت تراکنش تجاری هست! و ...

گفتم:‌ می‌گویند اگر پنج‌شنبه را انتخاب می‌کردیم ۸ میلیارد دلار زیان اقتصادی در پی داشت!
گفت: این رقم را از کجا آورده‌اند؟! چرا برای مردم توضیح نمی‌دهند که چگونه محاسبه کرده‌اند؟!

گفتم: یارو ۱۰ میلیون بدهکار بود و نمی‌داد. طلبکار بعد از بارها مراجعه سروصدا راه انداخت که چرا بدهی‌ات را نمی‌دهی؟ بدهکار آهسته به او گفت؛ ۹ میلیون را هفته دیگر می‌دهم، می‌ماند یک میلیون. نهصد و نود و نه هزارش را دو هفته بعد می‌دهم. چقدر می‌ماند؟ طلبکار گفت؛ هزار تومان! بدهکار با صدای بلند گفت؛ خجالت نمی‌کشی برای هزار تومان که پول یک آدامس هم نیست این همه سروصدا راه انداخته‌ای؟!

نظر شما