شناسهٔ خبر: 66713413 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیشگیری از سقط چهار هزار جنین

مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل حوزه وزارتی گفت: اجرای طرح نفس­­ با کمک گروه‌های مردمی و فرهنگ سازی عمومی سبب جلوگیری از وقوع چهار هزار سقط جنین شد.

صاحب‌خبر -
پیشگیری از سقط چهار هزار فرزند با اجرای طرح نفس
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­ ، سید محمد پورحسینی گفت: ۹ کمیته جهت پیگیری و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تشکیل شده که دستاورد این نشست‌ها تاکنون ابلاغ ۵۳ دستورالعمل و آئین نامه بوده و از کاهش جمعیت تا حدودی جلوگیری شده است.
دکتر پورحسینی افزود: با پیگیری‌های انجام شده، در سراسر کشور، مراکز سطح دو و سه ناباروری فعال شدند، همچنین حمایت‌های بیمه‌ای از مادران باردار و شیرده تا هفت سالگی فرزندشان صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: رایگان شدن زایمان در بیمارستان‌های دولتی، افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه‌های دانشجویی­ متاهلی، افزایش حقوق دستیاران پزشکی از دو میلیون تومان در ابتدای دولت به ۱۸ میلیون تومان، تقسیم‌بندی نیروی انسانی در دوران طرح و دیگر مشوق‌ها، از جمله اقدامات وزارت بهداشت در جهت ترویج ­فرزندآوری­ و جوانی جمعیت است.
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، پیشگیری از رشد نزولی جمعیت و رشد ۱۸ درصدی زایمان‌های سوم، چهارم و پنجم را از جمله دستاورد‌های وزارت بهداشت در این زمینه عنوان کرد.
وی به میانگین سنی کشوری اولین فرزند در پدر و مادر ایرانی که به ترتیب ۲۷.۳ و ۳۱ سال است اشاره کرد و گفت: این رقم در استان یزد یکسال کمتر و به ترتیب ۲۶ و ۳۰ سال است.
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اقدامات وزارت بهداشت در زمینه نگهداشت و سلامت کودکان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت سلامت در دوران کودکی، با مصوبات مجلس و از محل یک درصد ارزش افزوده، طرح رایگان درمان کودکان تا هفت سالگی آغاز شده است.

نظر شما