شناسهٔ خبر: 66713127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/گزارش/

گشایشِ نیایش

ابراهیم شریفی

بیمارستان نیایش خرم‌آباد یکی از پروژه‌های مهم حوزه بهداشت و درمان لرستان بوده که پس از گذشت سال‌ها وقفه در ساخت و کندبودن روند عملیات اجرایی آن با پیگیری‌های انجام شده و تزریق اعتبارات، مردم استان را امیدوار به افتتاح و بهره‌برداری از این زیرساخت مهم کرده است.

صاحب‌خبر -

بیمارستان نیایش خرم‌آباد یک پروژه برای جایگزینی بیمارستان ۵۰۰ تخته‌خوابی شهدای عشایر مرکز لرستان بوده که ساخت آن به عنوان یکی از پروژه‌های مهم حوزه بهداشت و درمان در استان از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است.

این پروژه بیمارستانی در زمینی به مساحت ۱۰۷ هزار مترمربع، ۵۸ هزار و ۸۰۰ مترمربع ساخت در ۱۴ بلوک متفاوت در مجتمع پردیس دانشگاهی کمالوند در دستور کار قرار گرفته است.

روند ساخت این پروژه متوقف مانده بود و با گذشت ۱۳ سال هم اکنون دوباره عملیات اجرایی آن با سرعت در حال اجراست.

بیمارستان نیایش مطالبه جدی مردم لرستان است

در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان نیایش احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: این بیمارستان مطالبه جدی مردم لرستان است که بعد سال‌ها تعطیلی و پس از تامین اعتبار در ابتدای دولت انقلابی عملیات اجرایی آن توسط قرارگاه خاتم الانبیا مجدد آغاز شد و هم‌اکنون دارای پیشرفت خوبی است.

گشایشِ نیایش

وی با بیان اینکه این بیمارستان قبل از دولت سیزدهم زیر ۳۰ درصد پیشرفت داشت، بیمارستان نیایش یک ضرورت و از مهمترین پروژه‌های استان در بحث زیرساخت به شمار می‌آید.

معاون عمرانی استانداری لرستان به روند اجرایی مناسب پروژه نیایش اشاره و با بیان اینکه این اتفاق در سایه همدلی مجموعه استان و قرارگاه رخ داده است، گفت: امیدواریم با تلاش و همت قرارگاه خاتم بیمارستان نیایش هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

دالوند خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع برای تکمیل این بیمارستان تامین منابع مالی است که باید از مسیرهای مختلفی پیگیری شود تا این مهم تحقق پیدا کند.

این معاون استاندار گفت: بیمارستان نیایش خرم‌آباد دارای تخت‌های فوق‌تخصصی، داخلی و جراحی بوده و همه رشته‌ها را در اجرای آن پیش بینی شده است.

افتتاح نیایش نقش مهمی در برطرف کردن کمبود تخت بیمارستانی لرستان خواهد داشت

علی فرهادی معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این رابطه نیز به ایسنا گفت: بیمارستان شهدای عشایر قدمتی بیش از ۶۰ سال دارد. برای ارتقای فضای فیزیکی درمانی در استان به احداث بیمارستان جایگزین آن نیاز بود که به همین منظور ساخت بیمارستان نیایش خرم‌آباد در منطقه کمالوند جانمایی شد.

وی ادامه داد: این طرح درمانی از مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان است و در جریان سفر هیئت دولت به استان جهت تکمیل آن اعتبار خوبی مصوب شد که بخش مهمی از این رقم از محل ماده ۵۶ است.

فرهادی افزود: افتتاح بیمارستان جنرال نیایش نقش مهمی در برطرف کردن کمبود تخت بیمارستانی در استان خواهد داشت و در کنار این موضوع برای یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

گشایشِ نیایش

این معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: این بیمارستان به معنای واقعی بیمارستان جنرال است و دارای تمامی بخش‌ها از جمله بخش سوختگی بوده که نیاز مرکز و کل استان را با خدمات خود حل خواهد کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی خوبی در این بیمارستان دیده شده است که می‌توانند برای ارتقای فضای کمّی و کیفی و بالا بردن سطح خدمات به مردم تاثیر بسزایی داشته باشند.

فرهادی گفت: با افتتاح این بیمارستان با این ظرفیت تا ۲۰ سال آینده در شهر خرم‌آباد با کمبود تخت و… مواجه نخواهیم بود.

سال ۱۴۰۴ قطعاً بیمارستان نیایش تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید

اهمیت این بیمارستان تا جائیست که ابوطالب شفقت استاندار لرستان در خصوص آن می‌گوید: بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۹۲ کلنگ‌زنی شد و تا پایان دولت دوازدهم تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که طی ۲ سال و نیم اخیر این پیشرفت به ۶۵ درصد رسیده است.

شفقت افزود: امیدواریم با فراهم کردن امکانات این بیمارستان سال آینده به بهره‌برداری برسد چراکه این مجتمع بزرگ بهداشتی درمانی است که شامل اسکان بیماران و همراهان آنهاست و با حمایت ویژه به نتیجه خواهد رسید.

استاندار لرستان گفت: این طرح با سرعت بسیار رضایت بخشی توسط قرارگاه خاتم با ۲۷۰ نفر پرسنل فعال با پرسنل و مهندسین مجرب و متخصص در حال ساخت است و سال ۱۴۰۴ قطعاً تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

گشایشِ نیایش

وی با اشاره به اینکه ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در استان در دولت سیزدهم بهره برداری شده است، افزود: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۶.۵ برابر قبل بوده که این روند مطلوب است.

بیمارستان نیایش مصوبه اولین سفر احمدی‌نژاد به لرستان بود

همچنین بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیمارستان نیایش سال ۹۲ تحویل مسکن و شهرسازی و مصوبه اولین سفر احمدی‌نژاد به لرستان تحت عنوان بیمارستان جایگزین شهدای عشایر بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این بیمارستان به نام نیایش تغییر یافته که امیدواریم همین اسم بماند، افزود: بیمارستان شهدای عشایر به قوت خود باقی خواهد ماند و ردیف و اعتبار جداگانه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: این پروژه سال ۹۵ به خاتم‌الانبیا واگذار شده که ۶ و نیم الی ۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دلفان بیان کرد: از سال ۹۵ تا دولت جدید یعنی ۱۴۰۰، ۲۵ درصد پیشرفت داشته که ۵۱۵ تخت بوده و ۴۹۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیک دارد که بالغ بر ۴۰۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و به ۶۱۱ تختخوابی ارتقاء یافته است.

گشایشِ نیایش

وی با اشاره به اینکه به یک ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد و یکی از بزرگترین بیمارستان‌های غرب کشور است، گفت: درصورتی‌که منابع مالی آن تأمین شود سال آینده تحویل داده خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: بیمارستان نیایش خرم آباد دارای تخت‌های فوق‌تخصصی، داخلی و جراحی بوده و همه رشته‌ها در اجرای آن پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: بیشتر از آنچه تعیین شده بود اعتبار به آن تخصیص داده شده و از ماده ۵۶ نیز ۲۷۲ میلیارد وام گرفته شده است.

بیمارستان نیایش از بزرگترین پروژه‌های غرب کشور و منحصربه‌فرد در منطقه است

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهوری نیز در بازدید از پروژه بیمارستان نیایش با بیان اینکه این پروژه از بزرگترین پروژه‌های غرب کشور و منحصربه‌فرد در منطقه است، اظهار کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به پروژه‌های بیمارستانی و زیرساخت‌ها حوزه بهداشت و درمان دارد.

وی با بیان اینکه سرانه بهداشت و درمان در کشور به سرعت در حال افزایش است، ادامه داد: لرستان به‌لحاظ سرانه بیمارستانی و تعداد تخت‌ها از میانگین کشوری عقب است، اما دو سه پروژه مهم  بیمارستانی در دست ساخت دارد که نیایش یکی از آنهاست و با بهره‌برداری از آنها این سرانه به حد مطلوب خواهد رسید.

معاون اجرایی رئیس جمهوری از پیشرفت ۶۵ درصدی بیمارستان نیایش خرم‌آباد که یکی از مصوبات سفر اول هیأت دولت به لرستان بود خبر داد و افزود: این درحالی است که در دو سال گذشته پیشرفت فیزیکی بیمارستان یادشده ۴۰ درصد بود و اکنون به ۶۵ درصد رسیده است.

منصوری با بیان اینکه تجهیز این بیمارستان برعهده وزارت بهداشت و درمان است، گفت: ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه بیمارستانی نیاز است که بخشی از آن در بودجه جاری کشور دیده شده است و بخشی نیز از سایر روش‌ها با دستور رئیس جمهوری تامین منابع خواهیم کرد تا سرعت ساخت شتاب بیشتری به خود گیرد.

گشایشِ نیایش

وی اضافه کرد: به لحاظ فنی و سطح، نیایش پروژه‌ای مهم و با اهمیت است و تلاش می‌کنیم تمام منابع آن را تامین کنیم تا به نتیجه برسد.

به گزارش ایسنا، امید می‌رود در دولت سیزدهم شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه مهم بیمارستانی در مرکز لرستان باشیم تا مردم استان طعم خدمت بیشتر در حوزه سلامت را بچشند.

انتهای پیام

نظر شما