شناسهٔ خبر: 66713062 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مرسدس بنز هم شکست می‌خورد! /عکس

طبق اخبار منتشرشده، مرسدس بنز در فروش خودروهای برقی ضعیف عمل کرده و این موضوع باعث تحت تأثیر قرار گرفتن پروژه‌های آینده این خودروساز شده است.

صاحب‌خبر -

امیرمسعود عابدین_ نشریه آلمانی Handelsblatt به نقل از Autocar گزارش داده که مرسدس بنز به دلیل فروش ضعیف مدل‌های فعلی، توسعه نسل بعدی پلت فرم خود را که به‌طور خاص برای جانشینان EQS و EQE طراحی شده بود، لغو کرده است.

پلتفرم جدید که MB.EA Large نام دارد، قرار بود در سال ۲۰۲۸ راه‌اندازی شود. به گفته چهار منبع آگاه، لغو این پروژه باعث صرفه‌جویی ۴٫۳ تا ۶٫۵ میلیارد دلاری برای مرسدس بنز خواهد شد.

مرسدس بنز هم شکست می‌خورد! /عکس

به گزارش خبرآنلاین، سال گذشته، مرسدس بنز در مجموع ۴۳۲۰۲ خودروی برقی در آمریکا فروخت که نسبت به سال ۲۰۲۲ رشدی ۲۴۸ درصدی را نشان می‌دهد. ریویان که هنوز هم یک استارتاپ است، با ارائه کمی بیش از ۵۰ هزار خودروی برقی در سال گذشته، این خودروساز آلمانی را شکست داد.

آخرین تغییر در برنامه‌های خودروهای الکتریکی این شرکت آلمانی پس از به تعویق انداختن هدف خود، برای دستیابی به سهم ۵۰ درصدی خودروهای برقی از سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ رخ می‌دهد. مرسدس بنز همچنین برنامه فروش خودروهای برقی را تا سال ۲۰۳۰ در بازارهای خاص لغو کرد.

۲۲۷۳۲۲

نظر شما