شناسهٔ خبر: 66713036 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نگرانی کارگران معدنِ کرومیتِ آسمینون از احتمال بازگشتِ پیمانکار سابق: از پیمانکار جدید رضایت داریم

شماری از کارگران شاغل در معدنِ کرومیتِ آسمینون کرمان مخالفت خود را با واگذاری دوباره این واحد معدنی به پیمانکار سابق اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

یکی از کارگران معدنِ کرومیتِ آسمینون کرمان به خبرنگار ایلنا گفت: اخیرا شائبه واگذاری مسئولیت معدنِ کرومیتِ آسمینون کرمان به کارفرمای سابق قوت گرفته و کارگران این واحد معدنی نگرانی خود را نسبت به آینده شغلی و دریافت مطالبات معوقه خود اعلام کرده‌اند.

این کارگر افزود: معدنِ کرومیتِ آسمینون کرمان که چندین سال تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری فعالیت داشت، به دلیل نقض تعهدات، خرداد ماه سال ۱۴۰۱ با حدود هزار و ۳۰۰ کارگر تعطیل شد و در نهایت بعد از چندین ماه چالش کارگری این واحد معدنی با خلع ید بهره‌بردار قبلی به یک کارفرمای بخش خصوصی دیگر واگذار شد.

وی با بیان اینکه کارگران این معدن خواهان وصول مطالبات معوقه خود، بالا بردن دستمزدهایشان و بهبود وضعیت شغلی‌شان بودند. آنها خوشبختانه از عملکرد پیمانکار جدید رضایت دارند و نگرانند با بازگشت کارفرمای قبلی وضعیت شغلی و معیشتی آنها به سالهای قبل بازگردد، گفت: کارگران معدنِ کرومیتِ آسمینون کرمان تلاش زیادی را برای سرپا نگه داشتن این واحد معدنی انجام داده‌اند و حال که شرایط شغلی و معیشتی کارگران با حضور پیمانکار جدید بهبود پیدا کرده چرا با شرایط تغییر مجدد پیمانکار می‌خواهند لطمات زیادی به کارگران شاغل این معدن بزنند.

این کارگر با بیان اینکه کارگران با این تصمیم مسئولان برای واگذاری دوباره معدن کرومیت آسمینون به پیمانکار قبلی مخالف هستند، افزود: متاسفانه در طول سال‌ها تجربه ناموفقی که با پیمانکار قبلی همکاری داشته‌ایم، این شرکت‌ها به تعهدات خود در قبال کارگران عمل نکرده و درنتیجه کارگران با مشکلات زیادی روبرو بوده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: طی چند ماه گذشته علارغم همه مشکلات، با تصمیم مسئولان پیمانکار تغییر کرد و ما کارگران با اعتماد به عملکرد وی تمام تلاش خود را برای افزایش تولید به کار گرفته‌ایم تا هم امنیت شغلی و  هم معیشت‌مان تامین شود اما به یکباره با اخباری که اخیرا شنیده‌ایم امیدمان را از دست داده‌ایم. در رسیدگی به این موضوع مهم، از مسئولان درخواست داریم به مواضع کارگران در ارتباط با تغییر دوباره پیمانکار اهمیت دهند تا اتفاقات سال گذشته تکرار نشود.

این کارگران خواهان وصول مطالبات معوقه خود، بالا بردن دستمزدهایشان،  بهبود وضعیت شغلیشان هستند.

معدن کرومیت آسمینون جزو راهبردی‌ترین معادن فلز کرومیت کشور و منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود و نقش مهمی در تولید فولاد کشور دارد.

انتهای پیام/

نظر شما