شناسهٔ خبر: 66713014 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

حمله به کنیسه یهودیان فرانسه کمی پس از تیراندازی به سفارت رژیم صهیونیستی در سوئد/ ادامه جنگ، قافیه را بر اشغالگران تنگ می‌کند

زیر سایه ادامه جنگ و جنایات در غزه، این روزها فشارها بر صهیونیست‌ها افزایش یافته و با شکل‌گیری موجی از نفرت علیه رژیم اسرائیل، قافیه بر اشغالگران به‌شدت تنگ شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، در این راستا روز گذشته رسانه‌ها از تیراندازی به سفارت رژیم صهیونیستی در پایتخت سوئد و بسته شدن این مکان در پی تهدیدات خبر دادند.

پلیس چند مظنون را در این زمینه دستگیر کرده، اما مقام‌های سوئد هنوز صحبتی درباره انگیزه وقوع این تیراندازی نکرده‌اند. دیروز همچنین پلیس فرانسه یک مرد مسلح به چاقو را که می‌خواست یک کنیسه‌ یهودیان در شهر روآن در شمال غرب این کشور را به آتش بکشد به ضرب گلوله کشت. در اوایل این ماه، کنیسه اصلی ورشو لهستان نیز با بمب‌های آتشین مورد حمله قرار گرفت، زیرا تنش‌ها در قاره اروپا در بحبوحه درگیری اسرائیل و حماس در نوار غزه افزایش یافته است.

در حوزه دیپلماسی هم فشارها بر رژیم صهیونیستی به‌شدت افزایش یافته و کشورهای مختلف در حال مشخص کردن مرزبندی سیاسی با اشغالگران هستند. به‌طور نمونه اسپانیا که پیش‌تر اعلام کرده در حال بررسی به رسمیت شناختن کشور فلسطین است، مانع پهلوگیری یک کشتی حامل سلاح به مقصد سرزمین‌های اشغالی در بندر «کارتاخنا» در شرق این کشور شد. از سوی دیگر، ۱۳وزیر خارجه در نامه‌ای به یسرائیل کاتز، همتای صهیونیست خود درخصوص حمله گسترده به رفح هشدار دادند. این نامه را وزیران خارجه گروه ۷ به استثنای آمریکا و همچنین استرالیا، دانمارک، فنلاند، هلند، نیوزیلند، کره‌جنوبی و سوئد امضا کرده‌اند. اتحادیه اروپا نیز روز چهارشنبه از تل‌آویو خواست خیلی سریع به عملیات نظامی خود در رفح پایان دهد و هشدار داد خودداری از آن، روابط تل‌آویو با اتحادیه اروپا را تضعیف خواهد کرد. 

باوجود ایجاد این جبهه جهانی، حمایت‌های دولت آمریکا از اشغالگران همچنان ادامه دارد. دیروز شبکه اسرائیلی «کان» گزارش داد دولت جو بایدن، برخلاف ادعای گذشته، ارسال سلاح به اسرائیل را از سر گرفته است. ارسال این سلاح‌ها در حالی صورت می‌گیرد که دولت آمریکا تلاش کرده برای اقناع افکار عمومی، خود را با عملیات اسرائیل در رفح مخالف نشان دهد. کاخ سفید همچنین به کنگره اطلاع داده قصد ارسال بیش از یک‌میلیارد دلار سلاح جدید به اسرائیل را دارد.

خبرنگار: جاوید

نظر شما