شناسهٔ خبر: 66713004 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رهبر کره‌شمالی: نقش استراتژیک نیروهای هسته‌ای تا ۲۰۲۵ افزایش می‌یابد

«رادیو صدای کره» امروز (شنبه) گزارش داد که اداره موشکی کره‌شمالی یک موشک بالستیک تاکتیکی را با سیستم ناوبری خود هدایت‌شونده جدید در دریای ژاپن آزمایش کرده است. همچنین کیم جونگ اون تاکید کرد نقش استراتژیک نیروهای هسته‌ای کشورش تا سال ۲۰۲۵ افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش این رسانه متعلق به کره‌شمالی، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی بر این پرتاب آزمایشی که در ۱۷ مه انجام شد، نظارت کرد.

در همین حال رسانه دولتی کره‌شمالی موسوم به «کی‌سی‌ان‌ای» با تایید شلیک موشکی کره‌شمالی و نظارت کیم بر آن، جزئیات بیشتری منتشر نکرده و نگفت که چه تعداد موشک شلیک شدند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی روز جمعه از شلیک موشک بالستیک کره‌شمالی به سمت دریای ژاپن خبر داد. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد این موشک‌ها از منطقه وونسان، در ساحل شرقی کره‌شمالی در حوال ساعت ۳ و ۱۰ دقیقه بعدازظهر جمعه به وقت محلی صورت گرفتند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» این پرتاب‌های موشکی کره‌شمالی یک روز بعد از آن اتفاق افتادند که کره‌جنوبی و آمریکا جنگنده‌های خود را در قالب یک رزمایش مشترک در شبه‌جزیره کره به پرواز درآوردند.

رهبر کره‌شمالی: نقش استراتژیک نیروهای هسته‌ای تا ۲۰۲۵ افزایش می‌یابد شلیک موشک کره‌شمالی

از سوی دیگر کیم جونگ اون در جریان بازدید از یکی از شرکت‌های پیشرو در مجتمع نظامی-صنعتی گفت، کره‌شمالی به دنبال افزایش نقش استراتژیک نیروهای هسته‌ای خود تا سال ۲۰۲۵ مطابق با طرح کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگران کره است.

کیم جونگ اون حین بازدید

در گزارش کی‌سی‌ان‌ای آمده است: «رفیق کیم جونگ اون وظایف راهبردی بخش دفاعی را تشریح کرد تا مأموریت اصلی تضمین امنیت و زندگی مسالمت‌آمیز مردم ما را با افتخار انجام دهد. به گفته او، اگر طرح تولید نظامی تعیین‌شده توسط کمیسیون مرکزی نظامی حزب کارگران کره تا سال ۲۰۲۵ اجرایی شود، نیروهای هسته‌ای ما دستخوش تغییرات بسیار مهمی شده و موقعیت استراتژیک آنها بسیار تقویت خواهد شد.»

کیم جونگ اون حین بازدید

کیم جونگ اون همچنین به «نیاز به ایجاد یک بازدارنده جنگ هسته‌ای در پاسخ به وضعیت امنیتی ناشی از دسیسه‌های بی‌پروای دشمنان» اشاره کرد. او تاکید کرد: «فعالیت‌های تولیدی با هدف تقویت سریع نیروی هسته‌ای باید بدون وقفه و بدون تردید تسریع شود.»

رهبر کره‌شمالی تاکید کرد: «دشمنان تنها زمانی که با چشمان خود آمادگی رزمی هسته‌ای کشور ما را ببینند، ترسیده و جرات بازی با آتش را نخواهند داشت.»

انتهای پیام  

نظر شما