شناسهٔ خبر: 66712952 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

اختلافات بالا گرفت / احتمال فروپاشی کابینه نتانیاهو

با بالا گرفتن اختلافات در کابینه صهیونیستی، برخی منابع احتمال فروپاشی کابینه جنگ را مطرح کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع اسرائیلی ضمن اشاره به بالا گرفتن اختلافات در کابینه صهیونیستی اعلام کردند که احتمال فروپاشی کابینه جنگ در آینده نزدیک بالاست.

روزنامه معاریو به نقل از منابع آگاه نوشت که بلوک گانتز، گالانت و آیزنکوت و هلیوی (بلوک ژنرال‌ها) در کابینه جنگ در مقابل نتانیاهو قدرت بیشتری پیدا کرده و نتانیاهو در اقلیت قرار گرفته است.

این روزنامه همچنین تاکید کرد که بخش بزرگی از جامعه اسرائیلی به علت نبود هیچ گونه پیروزی در افق پیش‌رو بسیار خشمگین است.

به نوشته معاریو موضع وزیر جنگ یواو گالانت در انتقاد از نبود هیچ گونه طرح سیاسی در کنار جنگ از حمایت بیشتر اعضای کابینه جنگ برخوردار است.

در عین حال، منابعی از درون کابینه جنگ صهیونیستی به کانال ۱۱ عبری گفتند که روابط میان اعضای کابینه به علت ناتوانی در اتخاذ تصمیمات راهبردی متشنج است و انحلال کابینه جنگی بسیار نزدیک است.

از سوی دیگر، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی از برگزاری تظاهرات خانواده‌های نظامیان و سربازان ارتش اسرائیل علیه ادامه جنگ غزه خبر داد.

به نظر می‌رسد که خانواده‌های سربازان و نظامیان بسیار نگران سرنوشت سربازان در جنگ غزه هستند، چون مادر یک سرباز گفته است: «خانواده های بیش از هزار سرباز متوجه شدند که فرزندانشان بدون هیچ برنامه‌ای صرفاً در حال قربانی شدن هستند.»

یک معترض نیز در این راهپیمایی گفت: «متوجه شدیم که هیچ استراتژی، هیچ برنامه‌ای وجود ندارد و سربازان در حال از دست دادن اعتماد به فرماندهان هستند.»

گفته شده است که خانواده‌های سربازان خواستار پایان دادن به جنگ غزه شدند و خطاب به هالیوی، وزیر جنگ گفتند که عملیات رفح تله مرگ برای فرزندانشان است.

ساعاتی پیش نیز ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت یکی از نظامیان خود در درگیری‌های شمال غزه خبر داد. بر اساس این گزارش، نظامی مذکور از عناصر یگان ویژه چتربازان رژیم صهیونیستی بوده که در شمال غزه مستقر بوده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت امروز به نقل از نظامیان ارتش اشغالگر صهیونیستی در جبالیا اعلام کرد که ارتش این رژیم با مقاومت سرسختانه‌ای مواجه شده و درگیری‌های جبالیا، شدیدترین درگیری‌ها از ۷ اکتبر تاکنون است.

در همین رابطه گردان‌های ناصر صلاح الدین اعلام کرد که این گردان‌ها در عملیات مشترک با گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی شهرک صهیونیستی سدیروت را با موشک‌های ۱۰۷ میلیمتری هدف قرار دادند.

این گردان‌ها همچنین از حمله موشکی به مراکز فرماندهی و کنترل دشمن صهیونیستی در شرق رفح خبر داده و تاکید کردند که در این حمله تعدادی از نیروهای دشمن مستقیماً هدف قرار گرفته‌اند.

خبرگزار فلسطینی شهاب همچنین از درگیری‌های گسترده بین گروه‌های مقاومت و اشغالگران صهیونیست در غرب شهرک الزهرا و اطراف منطقه نتساریم در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز غزه خبر داد.

گردان‌های قدس همچنین اعلام کرد که تعدادی راکت ۶۰ میلیمتری ضد تجمع انسانی و زرهی صهیونیست‌ها در منطقه برج الطنانی در شرق اردوگاه جبالیا شلیک کرده است. رژیم صهیونیستی هنوز آمار رسمی از تلفات نیروهای خود در درگیری‌های امروز منتشر نکرده است.

گردان‌های شهید عزالدین قسام نیز ظهر امروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزانش با هدف قرار دادن یک نفربر با راکت یاسین ۱۰۵ و حمله سنگین به نظامیان صهیونیست با تیربار BKC، برخی از آنها را به هلاکت رسانده و برخی دیگر را زخمی کردند.

نظر شما