شناسهٔ خبر: 66712944 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

گودزیلای تایلندی بر اثر چاقی مرد/ عکس

ماکاک (نوعی بوزینه دم‌کوتاه) که به‌دلیل چاقی مفرط به گودزیلای تایلندی معروف شده‌ بود، بر اثر عوارض ناشی از چاقی مرد.

صاحب‌خبر -

نادیا زکالوند: گودزیلای تایلندی در دامپزشکی کریستال‌پت، در حالی آخرین نفس‌های خود را کشید که دست کوچکش در دست صاحبش قرار داشت.

گودزیلای تایلندی بر اثر چاقی مرد/ عکس

خانواده‌ای که از این میمون نگهداری می‌کرد، از آن برای جلب مشتری به غرفه‌شان در بازار استفاده می‌کردند و اکنون به‌دلیل اینکه اجازه دادند این میمون بخت‌برگشته به انواع شیرینی‌ها و خوراکی‌های چرب اعتیاد پیدا کند و آنقدر چاق شود که سلامتی‌اش را از دست بدهد، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

گودزیلای تایلندی بر اثر چاقی مرد/ عکس

گردشگرهایی که در بازار با این میمون که جلیقه‌ای بامزه به تن داشت روبه‌رو می‌شدند، به او انواع خوراکی‌های مضر مانند انواع فست‌فود می‌دادند و این میمون در مدت زمان کمی چاق شد و وزن او به بیش از ۱۹ کیلوگرم رسید. متاسفانه این میمون توانایی لاغر شدن نداشت و گرفتار بیماری‌های ناشی از چاقی شد.

گودزیلای تایلندی بر اثر چاقی مرد/ عکس

این نوع بوزینه‌ها معمولا در اسارت تا ۳۷ سالگی عمر می‌کنند. اما گودزیلا فقط ۶ سال عمر کرد. این میمون به دیابت، بیماری تیروئید و سندرم کوشینگ مبتلا شده بود که تمامی این بیماری‌ها در اثر مصرف انواع غذاهای ناسالم، شیرینی و شکلات و نوشیدنی‌های شیرین و قندی ایجاد شده بود. در واقع این میمون به‌دلیل مهربانی دیگران جانش را از دست داد.

منبع:

odditycentral

نظر شما