شناسهٔ خبر: 66712863 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حماس: دولت آمریکا مسئول ادامه جنگ در غزه است

سامی ابوزهری از رهبران ارشد جنبش حماس در اظهاراتی تاکید کرد که دولت آمریکا مسئول ادامه جنگ در غزه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد شنبه خبرگزاری سما فلسطین، سامی ابوزهری به شبکه الجزیره، گفت: ما هیچ نیروی نظامی خارجی را در نوار غزه نمی‌پذیریم. رژیم اشغالگر صهیونیستی علاقه‌ای به دستیابی به توافق برای توقف جنگ ندارد. گردان‌های القسام در صورت ادامه جنگ و طولانی شدن آن آماده مقابله با رژیم اشغالگر هستند.

این عضو ارشد حماس در ادامه با تاکید بر اینکه، اشغالگران نتوانستند مقاومت را از پا درآورند یا تضعیف کنند، گفت: سردرگمی بزرگی در میان اشغالگران وجود دارد و ارتش آن بی هدف می‌جنگد.

ابوزهری افزود: دولت آمریکا در جنگ علیه مردم فلسطین شریک است و تجاوزات رژیم اشغالگر را توجیه می‌کند و دولت بایدن با تامین تسلیحات و تجهیزات اشغالگران، مسئول ادامه جنگ است.

وی همچنین گفت: اشغالگران باید از گذرگاه رفح عقب نشینی و آن را برای ورود کمک‌ها بازگشایی کنند.

پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود. رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وا دارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

نظر شما