شناسهٔ خبر: 66712287 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

تراکتور خیلی راحت جام دوم را هم از دست داد

دو قدم مانده به جام

مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشور روز پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت با انجام ۴‌بازی پیگیری شد که در پایان تیم‌های گل گهر سیرجان، آلومینیوم اراک، سپاهان و مس رفسنجان موفق شدند با برتری برابر حریفان خود جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را به دست آورند. حالا برای هر کدام از آن‌ها فقط دو بازی تا بردن جام حذفی فاصله است. در مرحله نیمه نهایی آلومینیوم اراک باید به مصاف مس رفسنجان برود و سپاهان اصفهان در مقابل گل گهر سیرجان قرار خواهد گرفت تا فینالیست‌های جام مشخص شود.

صاحب‌خبر -

سعید طالبی چابک

 

بر باد رفته

تیم فوتبال تراکتور که میزبان مس رفسنجان بود موفق به شکست این تیم نشد تا شاگردان حمید مطهری با جام حذفی خداحافظی کنند و رویای حضور در رقابت‌های آسیایی برای این تیم به طور بر باد رفته باشد. فصلی که برای پُرشورها خوب شروع نشده بود، با بهبود عملکردشان در نیم‌فصل دوم دوباره نام تراکتور را در جمع تیم‌های بالای جدول قرار داد اما فاصله ایجاد شده بیش از حدی بود که قابل جبران باشد و امیدی بیشتر از سوم و چهرمی در لیگ را در تبریز زنده کند. 

تنها امید تراکتوری‌ها به جام حذفی بود که با شکست مقابل مسِ رفسنجان در وقت‌های اضافه از دست رفت. تراکتور در طول بازی تیم برتر میدان بود و در خانه فشار بیشتری برای رسیدن به گل وارد می‌کرد. اما بازی حساب شده مسی‌ها و نمایش خوب حامد لک مانع نتیجه دادن حملات شد

تنها امید تراکتوری‌ها به جام حذفی بود که با شکست مقابل مسِ رفسنجان در وقت‌های اضافه از دست رفت. تراکتور در طول بازی تیم برتر میدان بود و در خانه فشار بیشتری برای رسیدن به گل وارد می‌کرد. اما بازی حساب شده مسی‌ها و نمایش خوب حامد لک مانع نتیجه دادن حملات شد. نقطه عطف این بازی شاید پنالتی از دست رفته تراکتوری‌ها توسط رحمان جعفری بود که با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت تا بازی در نود دقیقه تمام نشود. شاگردان محرم نویدکیا قدر این شانس را به خوبی دانستند و در وقت‌های اضافه بعد از گلی که وارد دروازه میزبان کردند به خوبی بازی را مدیریت کردند تا پس از استقلال، یکی دیگر از مدعیان جام حذفی را کنار 

زده باشند.  تیم نویدکیا با توجه به بازی هفته آخرشان مقابل پرسپولیس، می‌تواند در سرنوشت قهرمانی لیگ برتر هم نقش کلیدی ایفا کند.

خداحافظی با آخرین بازمانده

 تیم آلومینیوم اراک پس از حذف نساجی و پرسپولیس در یزد به مصاف چادرملو اردکان لیگ یکی رفت. بازی در وقت‌های قانونی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود. 

تیم یزدی که آخرین بازمانده تیم‌های لیگ یکی در مرحله یک‌چهارم جام حذفی بود در خانه پابه‌پای حریف جنگید و در مقاطعی از بازی به نظر می‌رسید تیمی که در پایان بازی به جمع چهار تیم صعود خواهد کرد، تیم جنگنده میزبان باشد. 

اما در وقت‌های اضافه در حالی که بازی بدون گل به انتها نزدیک می‌شد و دو تیم خود را آماده ضربات پنالتی می‌کردند، در دقیقه ۱۱۹ رضا جبیره روی پاس مهدی لیموچی موفق شد تک گل این بازی را به ثمر برساند تا شاگردان سید مجتبی حسینی به مرحله بعدی صعود کنند و به ماجراجویی جذاب این فصل‌شان در جام حذفی ادامه دهند و آخرین بازمانده لیگ یک، همین جا با جام خداحافظی کند. آلومینیوم و مس رفسنجان یکی از دو بازی نیمه‌نهایی را مقابل هم برگزار می‌کنند. تیم‌هایی که پرسپولیس و استقلال را از جام کنار زده‌اند قصد ندارند خودشان به راحتی از ادامه رقابت‌ها کنار زده شوند.

ممکن است بعضی افراد به این باور رسیده باشند که تیم‌هایی همچون استقلال، پرسپولیس و تراکتور از گردونه رقابت‌ها کنار رفته‌اند، پس کار سپاهان برای قهرمانی آسان‌تر است، اما این مسائل در جام حذفی مطرح نیست. در جام حذفی هر مسابقه یک فینال به‌شمار می‌رود و باید برای پیروزی مصمم بود

تلافی ناکامی

در یکی از بازی‌های دیگر جام حذفی تیم‌های گل گهر و هوادار در سیرجان به مصاف هم رفتند. این بازی با درخشش شاگردان «مارینوس اوزونیدیس» همراه بود. گل‌گهری‌ها که به جز پیروزی مقابل فجرسپاسی در مرحله قبلی جام حذفی، در به دست آوردن پیروزی در بازی‌های لیگ هفت هفته ناکام بودند، دوباره از بستر جام حذفی برای تلافی ناکامی‌های اخیر خود در لیگ استفاده کردند و  با نتیجه ۵ بر صفر از سد هوادار گذشتند. 

گل گهری ها در نیمه اول با تک گل احمدرضا زنده‌روح پیروز به رختکن رفتند و در نیمه دوم با تعویض‌های طلایی اوزونیدیس توسط سعید سحرخیزان، مهدی ممی زاده و مسعود زائرکاظمینی (دو بار) ۴ گل دیگر به ثمر رساندند تا بازی با نتیجه ۵ بر صفر به سود گل گهر به پایان برسد. با کسب این برد، اوزونیدیس انتقام شکست تیمش برابر هوادار در لیگ برتر را از شاگرد سابق خود (مسعود شجاعی) گرفت. با صعود سیرجانی‌ها در کنار مس رفسنجان، کرمانی‌ها در نیمه‌نهایی جام حذفی دو نماینده دارند که در نیمه‌نهایی با هم روبه‌رو نخواهند شد. باید ببینیم کرمانی‌ها در فینال هم نماینده‌ای 

خواهند داشت؟

طلایی‌پوشان جام می‌خواهند

در یکی ازحساس‌ترین بازی‌ها تیم‌های سپاهان و ملوان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم رفتند که این بازی با تک گل دقیقه ۳۹ فرشاد احمدزاده با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید تا امید شاگردان «ژوزه مورایس» برای کسب سهمیه آسیایی همچنان زنده بماند. 

با این پیروزی سپاهان به دومین پیروزی متوالی خود برابر ملوان نیز دست یافت. سپاهانی توپ و میدان را در اختیار داشتند اما در نیمه دوم تمایل چندانی به افزایش اختلاف گل در بازی‌شان دیده نمی‌شد. آن‌ها تمرکز خود را روی انسجام در خطوط عقب زمین گذاشته بودند و تیم تارتار هم که از آمادگی کامل اواخر نیم‌فصل اول لیگ برخوردار نیست، در نیمه دوم تا دقایق پایانی بازی هرگز شبیه تیمی بازی نکرد که در جام حذفی یک گل از حریف عقب است و چیزی برای از دست دادن ندارد. ملوان هم برخلاف چیزی که باید اتفاق می‌افتاد، محتاط بازی کرد و انگار شاگردان تارتار 

قبول کرده بودند برابر سپاهان در نقش‌جهان  شانسی ندارند. 

با حذف تراکتور، شاید بتوان سپاهان را شانس اول قهرمانی جام حذفی دانست. آن‌ها در نیمه نهایی روبه‌روی گل‌گهری‌ها قرار خواهند گرفت که با وجود پیروزی 5 گله برابر هوادار، روی هم رفته وضعیت مناسبی ندارند و هنوز شلخته بازی می‌کنند. ممکن است بعضی افراد به این باور رسیده باشند که تیم‌هایی همچون استقلال، پرسپولیس و تراکتور از گردونه رقابت‌ها کنار رفته‌اند، پس کار سپاهان برای قهرمانی آسان‌تر است، اما این مسائل در جام حذفی مطرح نیست. 

در جام حذفی هر مسابقه یک فینال به شمار می‌رود و باید برای پیروزی مصمم بود. موقعیت‌هایی که توسط مهاجمان سپاهان از دست می‌رود، ممکن است در یکی از بازی‌های باقی مانده بلای جان‌شان شود. با توجه به اینکه بین آلومینیوم و مس هر تیمی به فینال بیاید، راه بردن مدعیان قهرمانی را یکی دو بار رفته و یاد  گرفته است.

 

نظر شما